Jag tycker att en egen hemsida låter som en god idé. Skulle gärna se att den innehöll en förteckning över alla års nominerade och pristagare.
Så eh, vem hjälper mig att designa den?
Samtidigt skulle jag vilja dra ner på antalet kategorier till säg 12-15.
Jag ska prata lite med Anders vad som går att göra, men har lite funderingar där. T ex tänker jag att Bästa äventyr kan utgå (brukar överlappa med supplement), Bästa speltillbehör känns överflödig (och överlappar ofta med kartor/handouts) och regler (överlappar oftast med spel). Dessutom är det alla saker som
täcks in av en annan kategori. Många av kategorierna har historiskt funnits för att man just vill lyfta flera personer och deras arbete, men att vi nu har namn på vinnare och nominerade fungerar bra för att motverka det.
En funderingen jag har – och håll i hatten nu… hade varit att ta bort omslag, illustrationer, kartor och handouts samt formgivning och ersätta dem med "Bästa visuella produktion" eller så. Alternativt dela dem i två kategorier, en för "Illustrationer" (både omslag och interna) och en för "Visuellt material" (som innefattar formgivning, kartor och handouts). I år och förra året var guldpriset överlag samma, men silver kunde variera.
Så ska jag fundera på de andra, där är jag osäker vad som kan kapas. Det är också där man får de andra och mer ideella vinnarna, speciellt i kultur-kategorin.
Däremot funderar jag lite för körschema att på vissa läsa båda vinnarna "samtidigt", t ex för Fenix-kategorierna.
Varför heter det inte
FENIXPRISET!?!?!?11!?
Lite på skoj men lite på allvar med!
Skulle man kunna få ihop ett guldpris för skapande (inte orimligt, med tanke på eldsjälspriset för engagemang) så vore det ju en
ypperlig titel.