Nekromanti Agent

Sarem Magikern

Veteran
Joined
9 Oct 2000
Messages
11
Location
Bjärred
jag håller på att göra ett spel i nutid där man spelar (se titlel). Om det är någon som är villig att hjälpa mej så kan jag mejla över kaose... ööh, spelet så att du kan titta igenom det och se om du kommer på någon bra idé till vapen eller liknande? Låter det bra?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Om det är någon som är villig att hjälpa mej så kan jag mejla över kaose... ööh, spelet så att du kan titta igenom det och se om du kommer på någon bra idé till vapen eller liknande?"

Tja, är det i nutid så är det bara att börja forska om vapen och liknande. Orkar du inte plöja igenom alla vapentillverkares produktkataloger så finns alltid R. Talsorians "Compendium of Modern Firearms", Palladium Games "Contemporary Weapons", Chameleon Eclectics "Ultra-Modern Firearms" med flera rollspelsanpassade upplistningar av moderna handeldvapen.

Kort sagt, du står inför det stora jobbet inom varje rollspel: efterforskningar. Personligen tycker jag att du bör skjuta vapenforskningen på framtiden (den har andra redan gjort, och du kan säkert hitta tretton på dussinet som är villiga att göra det) och koncentrera dig på andra och viktigare saker, till exempel underrättelseorganisationer och deras uppbyggnad.
 

Sarem Magikern

Veteran
Joined
9 Oct 2000
Messages
11
Location
Bjärred
Du har rätt om det mesta men jag undrar bara om det är någon som vill göra ett rollspel så har jag ett halvfärdigt här...
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Håller med, dessutom är det fruktansvärt mycket mer intresant med underättelseorganisationerna!

Och en fråga som kanske inte hör hit, men SUKP, från sovjet el. någe tror jag, vad betyder det/vad står det för?
 
Top