WH Age of Sigmar: Soulbound. Karaktärskapare

artemiz.forge

Veteran
Vet inte om folk är jätteintresserade men jag har byggt en karaktärsskapare till Age of Sigmar: Soulbound rollspelet.

Som SL gjorde jag den åt min egen spelgrupp, och tycker den funkar rätt bra så jag ville dela med andra.

Det här är inte tänkt att ersätta böckerna. Talents, Spells och liknande har förkortade beskrivningar fast med hänvisningar till böcker och sidnummer,
så att man enkelt kan slå upp och läsa den riktiga regeltexten.
Du behöver regelböckerna för att spela och Cubicle 7 har verkligen kämpat för att göra ett unikt rollspel av en helt galen värld byggd för miniatyr-fältslag.

En sak vill jag nämna: alla arketypernas emblem i verktyget är maskingenererade. Jag kan inte rita, men ville inte att verktyget bara skulle vara fullt av en massa likadana tomma grå rutor. Jag vet att det finns starka åsikter kring detta, och jag skulle faktiskt helst slippa använda dem. Om någon illustratör här skulle vilja ersätta dem, byter jag gärna ut dem och ser självklart till att du får ordentlig med cred.

Appen:
(Soulbound-Forge-v1.7.html, ~11 MB).

Innehåll:
- 17 folkslag från alla tre Grand Alliances, 78 arketyper, 289 Talents, 446 Spells och Miracles samt 24 Skills.
- Allt från Core Rulebook, Champions of Order, Champions of Destruction, Champions of Death och Stars & Scales.
- Man kan skriva ut sitt rollformulär.
- Det går att spara och ladda karaktärer.

Change Log:
-
v1.0: Första offentliga versionen.
- v1.5: Lade till möjligheten att spendera XP och utveckla karaktärer efter karaktärsskapandet.
- v1.6: Folkslagen är nu grupperade efter Grand Alliance (Order, Death och Destruction) och sorterade i alfabetisk ordning inom varje grupp. Seraphon återfinns under Order.
- v1.7: En andra rullgardinsmeny för Faction gör det möjligt för alla folkslag att friare välja en Faction eller det nya homebrew-alternativet Unaligned.

Artemiz Forge

Soulboundforge.jpg

Last edited:
Back