Nekromanti AE - Ett seriöst Sci-fi projekt

Eta Cassiopea

Veteran
Joined
12 Apr 2002
Messages
87
Location
Helsingborg
Hej!
Jag håller för närvarande på med ett Sci-Fi rollspel och söker medskribenter som kan delta aktivt eller författa del/delar av projektet.

Rollspelet heter AE (After Earth) och baseras på att människan idag lever ute i rymden i stora rymdstäder, på andra planeter eller i en koloni på en måne. Jorden är sedan länge förstörd, och endast de missanpassade, kriminella eller de muterade bor kvar på jorden. Tyngden i spelet ska vara snabba och spännande rymdstrider i enmansfighter till stora slagskepp. Olika spännande alternativ för rollpersoner är Psioni, Cybernetik, Mutationer mm...

Solsystemet ska vara den största "sektorn". Människan har koloniserat ett flertal månar och bor även i enorma rymdstäder runt olika månar eller planeter. Här är äventyrsuppslagen många.

Den andra sektorn ska vara de nykoloniserade planeterna. Långt ifrån solsystemet (kanske 20 ljusår) håller mänslighetet på att bygga upp en ny civilisation. Här finns upplägg för mer äventyrliga äventyr. Ge dig ut i vildmarken och undersök eller eskortera ett transportskepp och slåss mot xenomorpher...

Den tredje sektorn kallas även för fronten. Här pågår ett ständigt krig mot (inget namn). De är lika teknologiska som människan. Spela som en pilot eller ledare över en grupp piloter. Ta dig in i fiendebaser och placera ut sprängladdningar.... äventyrsförslaget är många även här.

Jag är färdig med:
Hur man skapar en rollperson - Innefattar alla färdigheter, tabeller osv.

Strid och alla vapen...
Skador och läkning...
Mutanter och mutationer...
Hela solsystemet... (beskrivningar av alla planeter och månar samt olika kolonier och stationer).

Är inte färdig med:

Psioni...
Cybernetik...
Delar av världen...
Rymdskeppsdata...
Utrustning...
...säkert något jag har glömt...

Projektet är seriöst (enligt mitt tycke iaf).
Jag har inga planer än på att försöka få det sålt... det är helt som en hobby. Jag lägger stor vikt på den skrivande förmågan samt givetvis på kreativitet mm...

Just nu sysslar jag mycket med rymden. Håller parallelt på med bilder på rymdskepp och rymdstationer.

Själv är jag 24 år och har spelat rollspel i 13 år. Har nästan uteslutande varit spelledare. Min bästa sida är att jag genomför allt om jag ger mig fan på det, samt att jag är kreativ och lätt att samarbeta med...

Om du är intresserad så maila mig på: obbehobbe@telia.com

Mvh Tobbe

P.s. (Alla eventuella stavfel och meningsfel, mm beror på att jag skrev detta i alla hast) D.s.
 

Eta Cassiopea

Veteran
Joined
12 Apr 2002
Messages
87
Location
Helsingborg
Glömde att...

Jag gör de flesta illustrationer själv. Är även noga med layout och typografi. Behöver dock en svart/vit illustratör för mer enkla bilder...

/Tobbe
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
AE (lite text som är OT)

Hade även jag namnet AE på ett hemmabygge. Även det var en förkortning för after earth men istället för Sci-Fi på den nivån du tänker dig så har jag det till en post-apokalyptiskt kampanj-miljö.

lycka till iaf!/images/icons/smile.gif
 
Top