Nekromanti 3 dagar rollspel

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
jag och några kompisar har just brytit upp en 3 dagars rollspels ??stund?? fylld av Gemini och EON..

FAN va de har varit kul
vår SL (Mr SL) har gjort detta så JÄVLA värt bristen på sömn

Let's face it,
Gemini rocks..
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Kanske Mr SL ar bra spelledare, men allt blis sa mycket roligare ifall alla ar pigga och alerta. Annars sa blir det mer en slapp stammning, eller? Har jag fel??
Annars sa ar id'en mycket bra, alltsa id'en 3 dagars rollspelande ar MYCKET bra.........

Gemini is fat
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
sant

jo det är sant.. stämningen var lite slapp då och då,
men då var det bara att öppna en ny cola och börja dricka..

men de va så himla kul.

Let's face it,
Gemini rocks..
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: sant

tycker det verkar lite väl vidlyftigt att spela tre dygn i ett kör, särskilt när det gäller två olika spel. Personligen skulle jag kräva ett sömnuppehåll mellan de olika passen. Dessutom påverkar trötthet rollspelsupplevelsen väldigt negativt enligt min erfarenhet och mycket kan förstöras om man ballar ur på småtimmarna...

weatherman
------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Alltså...

... Kan ni inte berätta om vad som händer under sessionerna istället för att berätta hur långa de var? Och kan ni inte berätta vad som gör Mr SL till en bra spelledare istället för att konstatera att han är det?
Visst smicker är väl alltid trevligt för honom, men det skulle ge mig (och antagligen andra här på forumet) mer behållning om ni delade med er av väsentliga saker...

weatherman
------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Re: sant

Det dar med att trottheten paverkar rollspelsupplevelsen haller jag med TOTALT pa!! Om mam far for lite somn i sig sa blir det INTE kul att spela rollspel i framtiden, sarskillt om det ar 3 dygd utan somn!!! Och detta vet jag ocksa av EGEN erfarenhet............

Gemini is fat
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
Re: sömn

vissa av oss sov..
det var några som inte sov alls (nåja kanske 30min eller nåt) men det gick bra ändå.

Självklart tog vi vissa upphåll för att handla mat etc.

Let's face it,
Gemini rocks..
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
nåja

värst va du var possitiv då.
nåväl... vi rollspelade, är inte det skäl nog?
och jag skulle aldrig orka rabbla upp allt kul som hände men jag antar att jag skulle kunna nämna några av de roligaste sakerna:

* 3 stycken i partyt (Mambo, Len och Farbror Albin) har under en 2 års period dödat de 3 mäktigaste männen i Jarla.
Genom att göra detta är nu staden i caos.

* Len poppade sitt eget huvud när han försökte alstra 50 ataxatropiska filament *RIP*

* Mambo blev kär i Shakova (en annan tosh)

* Farbror Albin (en dvärg som hatar andra dvärgar och är mästare i fototropi) kallade dvärg-guden (kommer inte ihåg namnet) vulgär och begärde att få bli alv.

Det var nog de största bitarna (från mitt perspektiv)

Det hela slutade iallafall med att Mambo gifte sig med Shakova, de flyttade till Kamard och levde lyckliga i alla sina liv.
Len festade loss med Rotrax och blev utnämnd helgon.
Farbror Albin fejkade sin egen död i Jarla och lever nu lyckligt.

Om jag glömt något så fyller säkert Mr SL i åt mig..

Let's face it,
Gemini rocks..
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: nåja

Jag var inte negativ - försökte att skapa ett konstruktivt utbyte.
Jag har litet intresse av vilka spel andra spelar och hur länge de spelar. Däremot är jag väldigt intresseras av HUR folk spelar så att jag själv kan få idéer (eller ett gott skratt).

"nåväl... vi rollspelade, är inte det skäl nog?"
Inte för mig, jag förutsätter nästan att folk på forumet spelar rollspel...

Det som jag tycker är skoj är att utbyta kampanjiséer och höra tips från andra spelare samt att läsa skojiga anekdoter om roliga händelser under spelmöten.

weatherman
------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: sömn

Låter vettigt. Tar man pauser och äter och dricker ordentlig och får frisk luft kan man nog hålla sig vaken bra länge. Dock hamnar iaf. jag i en svacka vid kanske tre på natten men efter en paus så är jag pigg igen (dock inte tillräckligt pigg för optimalt rollspelande).
Ibland bestämmer vi oss för att sluta när många känner sig trötta vid den tiden men i alla fall sitter vi uppe och pratar om rollspel till morgonen...

weatherman
------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Koffein

Det FINNS ju faktiskt koffeintabletter... Billigt och receptlöst.

/Horus - RIP Blümchen
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Koffein

Bättre att dricka kaffe, dels är det gott och dels är det urindrivande vilket tvingar dig att springa till vattenklosetten stup i kvarten och får tack vare det igång cirkulationen ;-)

weatherman
------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
Re: Koffein

det finns folk som inte gillar kaffe

Let's face it,
Gemini rocks..
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Re: Koffein

Det är koffeinet som är unrindrivande... En koffeintablett innehåller ungefär lika mkt koffein som två koppar kaffe, och är därför lika urindrivande som två koppar kaffe.

Men jag kan hålla med om att kaffe är godare. Fast å andra sidan är även hårspray godare... Koffein smakar INTE gott.

*Har precis tagit en koeffintablett för att orka ta sig till bussen som går till lajvet. Cs om en vecka!*

/Horus - RIP Blümchen
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
te

det vi höll oss levande på var ett speciellt te som kanske inte heller smakade så gott men som var lika starkt som koffeintabletter..

Let's face it,
Gemini rocks..
 

Odd

Veteran
Joined
9 Aug 2000
Messages
73
Re: te

Té är ingen höjdare det heller. Efter någon liter av det tenderar magen att vara ganska död, vilket försvårar konstruktivt rollspelande ganska rejält...

/Odd
 
Top