Sinisa_
Aeronautisk bokbindare
Ja, nått sånt. Någon form av status. Tror inte det är en färdighet, snarare just typ kreditvärdighet.Alla problem du beskriver hade du ju löst enkelt med färdigheten Nom. Ha fungerande passerkort, inte snubbla in i massa spärrar för att man är skuldsatt hos olika företag efter för många snabblån, och ha en hyfsad social-credit-score, så att väktaren i callcentret i Porto hade trott på dig när du förklarade in i kameran varför du inte kom i bil...
Jag skulle gradera färdigheten så att 90% är en skötsam industriarbetare som bor i en etta med sin partner och sitt barn, och har lyckats betala varenda amortering för in-vitro-terapin han genomgick innan födseln i tid. Har du 100% åker du på semester två gånger om året. Simulerad förstås. Men ändå. Du är normal.
Hokgkong är verkligen en otroligt cyberpunkig stad, har jag alltid känt. Och tyvärr än mer idag än när jag hängde där.Det här bygger på en sann historia. Jag var i Hongkong och skulle käka på en restaurang på ett bättre hotell. Det var väldigt nära, fågelvägen. Men en fullständig mardröm att ta sig dit gående. Vilse i köpcentra, irrade i övergiven tunnelbana, ändlösa byggområden, fick smita in genom varuingång och gå genom garage och till slut in i ännu ett köpcentra varifrån man kunde komma in i lobbyn. Hotellet hade inte ens ingång i markplan. Man kom det i bil, eller inte alls. Något av det mest cyberpunkiga som jag har varit med om! Det var låst, avstängt, avspärrat och återvändsgränder överallt!
Det vill jag åt! Och lirar bra med T2000!
Ja! MUT och ROB är nog underklasser (höhö) till SLUM. Påverkar egentligen mest att de får egna förmågor.Visst skall de ha fyrbokstavskoder?
ELIT
NORM
SLUM
MUT och ROB kanske också är sina egna klasser?
PUNK är väl antingen en egen klass, eller helt enkelt ett annat ord för RP?
Precis! Och i genprogrammeringens 2089 så avgör din samhällsställning dina GE....Ja! MUT och ROB är nog underklasser (höhö) till SLUM. Påverkar egentligen mest att de får egna förmågor.
Det är typ som i T2000. Alltså, din familj är ditt Band of Brothers/Sisters. Eller i 2089 kan du absolut ha biologisk familj, De bor ju i samma block! Individuell drivkraft kan ju vara att göra saker bättre, men det kan också vara att hämnas på BioTech eller vad som helst.Jag vill inte spela rollspel utan hopp. Ren och skär dystopis lockar mig inte. I en cyperpunk värld är jag hellre snut eller son till elit med utvecklad psikraft.
Jag vill ha familj, som inte är ett gäng pundare.
Jag tycker att hoppet är fint i tw2000 man vill göra saker bättre( än så länge)
Exakt! CharGen kommer ju sätta tonen rätt rejält. Det kommer vara uppenbart att spelet är riggat och enda chansen att ta sig till toppen (eller någon form av topp) är att gå utanför systemet.Precis! Och i genprogrammeringens 2089 så avgör din samhällsställning dina GE....
Låter ju inte alls dystopiskt...Jag kan spela en norm som dragit på sig för mycket spel skulder och slutligen puttades över kanten. När han hittade sin fru hängd i barnens sovrum. Och barnen omhändertogs av fruns syster som har ett välbetalt jobb på Firman. Nu kämpar han som merc. Kör en akira hoj, har en bag med vapen och ammo, men på söndagarna får han träffa barnen i parken
Exakt, det är detta SLUM/PUNK får ta igen med cybernetik och droger.Precis! Och i genprogrammeringens 2089 så avgör din samhällsställning dina GE....
Rent spelmekaniskt, man börjar som NORM men kan välja att droppa ned sin PUNK till SLUM/ROB, SLUM/MUT eller SLUM/CYB (GE mot förmågor)?Exakt, det är detta SLUM/PUNK får ta igen med cybernetik och droger.
Snuten är bara det (oftast) mäktigare gatugänget… =)I en cyperpunk värld är jag hellre snut
Ja, precis. ELIT har ju perfekta GE men ser såklart ner på cybernetik.Rent spelmekaniskt, man börjar som NORM men kan välja att droppa ned sin PUNK till SLUM/ROB, SLUM/MUT eller SLUM/CYB (GE mot förmågor)?
Fast de har ju såklart klonat sig så de kan byta ut sina organ till nya fräscha var tionde år.Ja, precis. ELIT har ju perfekta GE men ser såklart ner på cybernetik.