Jag firade midsommar med några ur mitt ena rollspelsgäng. Vi började då prata om vad jag skulle kunna spelleda när den nuvarande kampanjen tar slut. Spontant slängde jag fram tre idéer:
- De fördömda. En kampanj i och omkring staden Crowns Crossing. Fem av de (snart) utgivna äventyren utspelar sig där, plus tre halvfärdiga äventyr som ligger och skräpar på min hårddisk.
- Mutant år noll. Grundspelet med muterade människor som försöker överleva och utveckla sin ark. Jag är inget jättefan av år noll-motorn men har ofta hört att den gör sig bäst i just Mutant. Vore intressant att se om det stämmer.
- Världsrymdens vagabonder. På sistone har jag fixat med mitt gamla rymdoperarollspel. Strukturerat om, kompletterat och filat bort en och annan kant. Jag har även en kampanjidé i huvudet, en färd ut i okänd rymd, men den kräver en hel del jobb.
Efter midsommarfirandet har jag även kikat på I rikets tjänst av
@DocUlmus. Om det projektet rullar på skulle det kunna vara ett alternativ för gänget i fråga. Traumatiserade superhjältar på 60-talet. Något liknande har vi aldrig spelat.