The Rover och andra pubar
Sent ute, men tänkte ändå passa på att kommentera ett av ställena du föreslog och bidra med lite andra tips.
The Rover är mitt favorithak. Det är inte så oerhört irländskt (förr hette stället Irish Rover, men sedan ändrade de inriktning), men har stans trevligaste bartenders och ett riktigt bra öl- och whiskysortiment. Guiness finns i alla fall på fat om det är irländsk öl man är är ute efter (men på Rover känns det nästan lite mesigt att ta en Guiness).
Det är definitivt inte stans billigast pub, men maten är riktigt bra (klart bättre än standardpubmat) och jag är i alla fall beredd att betala några kronor extra för ölen när man får trevlig service och tillgång till ett bra ölsortiment. Dessutom är det krypavstånd till Goblin Games... Förhoppningsvis hinner jag förbi stället för att ta en öl och en burgare före min rollspelskväll ikväll.
Passar också på att kommentera det av de andra ställena du tog upp som jag själv har besökt... The Flying Scotsman tycker inte jag är lika trevligt som The Rover. Både ölsortimentet och maten är sämre, men jag har å andra sidan för mig att de brukar ha 2 för 1-erbjudanden avseende mat, så det kan eventuellt vara ett budgetalternativ. Stället lider tyvärr lite av närheten till Avenyn.
Andra pubar i Göteborg som kan vara värda ett besök är Kings Head (Andra Långgatan), Haket (Masthuggstorget), Jazzå (Andra Långgatan), The Red Lion (Mariaplan) och Karlssons Garage (Linnégatan). Undantaget Karlssons Garage har samtliga ställen lägre prisläge än Rover, men å andra sidan sämre ölsortiment och sämre mat. Karlssons Garage ligger nog i samma prisklass som Rover, har hyfsad mat, men sämre (men ändå fullt godkänt) ölsortiment och inte lika bra service. Haket har riktigt billig mat, men man får vad man betalar för - vägkrogsstandard.