Vi har pratat en del om hisspitchar på sistone, och åtminstone för mig hör det ihop litegrann med det här med baksidestexter. En hisspitch ska man hinna dra på ett par minuter som mest, gärna under trettio sekunder, och detsamma tycker jag gäller en bra baksidestext – jag har en känsla av att man inte har så mycket mer tid än så att fånga en funderande köpare nämligen. Ett lagom passande namn och en bokrygg som säger något så att folk drar ut boken ur hyllan, en snygg framsida som lockar folk att vända på boken, och så en kort, snärtig text som gör att man vill öppna boken och läsa vidare. Kanske ett gäng snygga illustrationer att snabbt bläddra förbi medan man funderar.
Så. Jag ska ge ut Ödesväktarna nu i påsk. Jag har gjort ett första försök till omslag, som jag inte blev helt missnöjd med:
Den grå ramen kan ni bortse från.
Baksidestexten lyder:
Hur som haver; ni är ju i princip min huvudsakliga målgrupp här. Eller åtminstone hyfsade representanter för den. Så jag vill gärna höra vad ni tycker.
Så. Jag ska ge ut Ödesväktarna nu i påsk. Jag har gjort ett första försök till omslag, som jag inte blev helt missnöjd med:
Den grå ramen kan ni bortse från.
Baksidestexten lyder:
Det är ett ganska tidigt utkast. Jag vet också att grundböcker traditionellt sett brukar ha något slags punktlista med vad boken innehåller, men jag har inte riktigt bestämt mig för ifall jag ska följa den traditionen eller inte.Ordningen i den stora staden Elemin är hotad. På ytan är allt fortfarande lugnt, men under gatorna samlas mystiska sekter och övernaturliga väsen. Allt fler vittnar om till synes omöjliga, “magiska” fenomen. Det är en förändringens tid, och risken är att allt som byggts upp av Vävargillet och Maharadjan raseras.
I rollen som Ödesväktare är det du och de andra spelarna som arbetar för att skydda staden från de nya hoten. Som det akademiska och byråkratiska Vävargillets utredare reser ni runt i staden och dess omnejd och löser brott och mysterier med anstrykning av det mystiska och det ockulta. Det är på era axlar civilisationens framtid vilar.
Hur som haver; ni är ju i princip min huvudsakliga målgrupp här. Eller åtminstone hyfsade representanter för den. Så jag vill gärna höra vad ni tycker.
Attachments
-
15.8 KB Views: 0
-
29.1 KB Views: 0
-
60.2 KB Views: 0