Förutom resurser som räknar ned (t.ex. Recoveries - vilket jag tycker James kunde erkänt att de tog från 13th Age, men han hade väl bråttom...), så har de resurser som räknas upp med tiden. Syftet är att spelare inte skall vilja vila efter varje strid.
Så först lade de till klass-specifika resurser som ökar per stridsrunda (lite som escalation die i 13th Age), men det fick effekten på speltest att spelare inte ville avsluta strider, de ville bara farma den här resursen. Lösningen på detta var delvis att ha en reset på den här resursen efter en fajt - så du kan inte gå in i nästa med full tank, så att säga. Dels infördes Victory. Detta är ett värde som räknas upp efter varje vunnen strid eller på annat sätt lyckad encounter. Reset sker bara när man vilar, då konverteras all Victory man samlat på sig till XP. Men fram till dess ger dina Victories en bonus till vissa av dina förmågor.
Förhoppningsvis skapar detta en intressant spänning mellan att vilja vila (för att få tillbaks HP och sådant) och att vilja fortsätta (för att hålla uppe det momentum som segrar ger).