Varulv Klassåterträff i Nora - Runda 3

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
I väntan på nästa sång fortsätter ni prata minnen i baren. Rollspel var något ni lirade mycket på mellanstadiet. En hetsig diskussion bryter ut om mekanik versus stämning. “Klart det viktigaste är en sund mekanik med tydliga slumptabeller för allt!” ropar en röst. “Vilket Lindesbergs-prat!” ryter en annan lika engagerad röst. “Där kanske man uppskattar spel som Stefan Felds, med påklistrade teman över en kall död mekanik. När vi spelade som barn var integrationen mellan temat och mekaniken viktigt!”

XXX har stått och sett uttråkad ut hela tiden och nu vänder sig båda lägren argt mot honom. “Men stick då om våra diskussioner tråkar ut dig!” XXX (lämnar på tematiskt sätt beroende på ulv eller bybo)

DJ Flonyrb drar igång nästa låt och det är…..

Bugg! Här ska buggas loss. Att det dessutom påminner om en enklare tid när den största kontroversen i schlager-tramset var att Coca-Cola är ett varumärke gör det ännu bättre, särskilt efter årets Eurovision-spektakel. Ibland saknar man DDR-Sverige, på den tiden buade iaf folk inte ut en 20-årig tjej och inbillade sig vara goda människor pga det. Och framför allt, man dansade styrdans, två och två, inte allt knäppt dagens ungar pysslar med.

Men vem sa/tänkte egentligen föregående stycke? Är berättarrösten diegetisk? Hur SL föreställer sig att en Nora-bo tänker alltså? Eller bara ett sätt för SL att uttrycka sina skruvade åsikter och tvinga er, stackars speldeltagare, att lyssna? Eller finns det något annat betydelsebärande i stycket ovan? Lite av allt?

Eller är det helt enkelt så att SL håller på att bli fullkomligt skogstokig? Är det läge att ringa männen i de vita rockarna IRL så att säga? Tänk om det fanns något sätt för oss, helt vanliga fina människor utan specialkunskaper, att ta hand om varandra? Kärlek! Kärlek och samarbete, som @Sidd skulle sagt. Ge någon en kram för tusan, det betyder mer än du tror. Skratt är inte medicin, det är såklart humbug, men en kram kan skydda mot mycket. I en värld med mer kärlek skulle det inte behövas poliser tror jag. Eller det tror jag inte egentligen, men jag tror du fattar poängen nu?

I vilket fall, @Brynolf och @Hägerstrand buggar glatt med varandra och övriga är kvar i baren. (nattmord bla bla du får se vad som händer och fylla i, fixa formateringen också!)

Runda 3 slutar 21:00 torsdagen den 16 maj!


Deltagarlista
@BiobunkerVII bybo nattmördad R1
@Vimes
@Anthrox bybo nattmördad R2
@Basenanji
@Sidd
@Andersson bybo utröstad R2
@RasmusL
@fjodorsenuba bybo utröstad R1
@Brynolf
@Hägerstrand

röstverktyget

hägern > brynte
nisse> anth
basse>rasmus
giftmord Anth
andersson bar
brynolf > häger
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket varulvsporr det finns på nätet.
Inte för att jag fattat så mycket egentligen men frågar åt en vän: Är ett Varulvsspel här brutet om en fraktion kan snajpa till sig en vinnst?
Blir inte så mycket VJVS då va?
Brynolf: varför röstar du på Vimes?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Jaha, vilka är dina kumpaner då Brynolf? Basse och Rasmus?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Skulle gärna få exakt tidsangivelse på differansen av de 2 första inläggen efter startposten!
Domarn?
VAR-koll!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Men kom igen ulvgenget. Var är de hånfulla memesen? Ska man vinna på en rutten snajpröst får man fan leverera sen.
 
Top