Nekromanti Ytterligare en utmaning

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Inte för att det här egentligen behövde vara en utmaning, men i alla fall.

Som ett experiment satte jag mig ned och skrev ett spelrpojekt under ett par dagar. Frågeställningen var: hur fort kan man skriva färdigt ett helt koncept från scratch?

Jag kryddade det med lite bilder som vänner till mig ritat, och tadam - ett spel.

Och hur lång tid tog det?

Tre dagar, totalt. Två dagar effektiv tid.

Däremot kan jag inte ge den som klår mig någonting - men är det inte ära att göra ett spel på kortare tid?

Försök! Jag ser fram emot resultaten.

Adress till spelet: http://www.griffindesign.org/TheTournament.PDF


Stort tack till Daniel Schenström som på väldigt kort varsel kunde lagra filen på sitt utrymme.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Jag har hört talas om något liknande på engelska: 24 hour RPG:s, alltså rollspel skrivna på max 24 timmar, förmodligen inspirerade av "24-hour comic"-konceptet som skapats av Scott McCloud.

Det hade kunnat vara roligt att vara med i din utmaning; mer intensivt än dogmautmaningen och med mer svängrum. Problemet är dock tid, vilket jag liksom de flesta har i begränsad mängd. Vi får se.

Det är iallafall imponerande att du skrivit ett 51-sidors rollspel på 3 dar. Jag ska kolla närmare på det vid tillfälle.
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Jag kollade in ditt rollspel och det ägde . Reglerna läser jag nån annan gång men bakgrunden (som påminde mig om Unreal Tournament) var skit häftig och allt var helt enklet tufft.

/DarkMystic tänker leda detta rollspel...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
51 sidor är väl egentligen en modifikation av verkligheten. Visst, rent praktiskt är det 51 sidor, men det är en hel del tabeller och annat bröt som är bra mycket lättare att skriva än ren brödtext.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Utmaning antagen, datumändring

Oki, jag tänker nog ta det här tillfället i akt att faktiskt sätta mig ner och skriva en grej som jag ändå lixom sagt att jag ska få klart.

Welp. Jag har för lite tid, så är det bara, men jag ska försöka få något fixat. Fredag eftermiddag verkar dock vara min första lucka. Så, jag kan väl satsa på att börja då, och bli klar tills på måndag.

/Remo Thumbfingers
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Notis

Eftersom min uppkoppling är igång och fular sig, samt att jag åker iväg över helgen, tydligen, så kommer mitt bidrag bli lite fördröjt. Men jag lovar: Jag räknar arbetstimmarna, så du får reda på hur lång tid det tagit hursomhellst...

/Mask
 
Top