Ymir recenserar rollspels-ASMR

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Rollspels-inspirerad ASMR i olika former verkar ha blivit en stor grej. Som ASMR-fantast tänker jag därför med ojämna mellanrum dyka ned i några axplock. Vi går strongt ut med fantastiska Amy Kays "A Silly Tiefling Wants to be Your Friend":


Produktionsvärden: 4/5
Lite green-screen glitchar, ful rekvisita och uppenbara jump cuts drar ned intrycket, men i övrigt är det här en väldigt ambitiös ASMR med adorable cosplay och bra smink.

Ståryline: 4/5
Tiefling-karaktären är super-adorable, skämten är dråpliga och den här ståryn har det definitivt lagts ned tid på. Ett item, Grog of Specific Demise, är så ballt att jag vill sno det direkt till nån rollspelskampanj. Men den når inte upp i de hyperambitiösa narrativa höjder som krävs för högsta betyg.

Skådespel (if applicable): 5/5
Amy Kay är en av de bästa ASMR-skådisarna, otroligt dedikerad till allt hon gör. Det är typ bara Lexi ASMR och Angelica som är bättre.

Mys-faktor: 2/5
Narrativ ASMR strugglar generellt med mys-faktorn, det blir aldrig lika bra som suggestiva viskningar i regn och melonätning i mega-mikrofoner. Det finns förvisso några geniala undantag, men detta är inte ett av dem.

Porrfaktor: 2/5
I ASMR-världen räknas det här som väldigt kyskt. Men jag får ändå konstiga fantasier av den där tieflingen.

D&D-faktor: 5/5
Hon är en textbook D&D-tiefling ffs, och diskuterar loot, classes, etc. Det här är så rollspels-ASMR:igt det går att bli.
 
Last edited:
Top