Nekromanti World of Darkness

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,140
Location
Lund
Nu har nya White Wolf uppdaterat worldofdarkness.com. Det verkar som om det är (eller skall bli) någon sorts nätbaserat spel. Vet inte om reglerna som man kan se (att vara del av Bloodline är t.ex. en Merit) där är något som också kommer vara i bordsrollspelet.

Man kan också köpa speltest-paketet från GenCon för $1 där såg jag. Men har inte gjort det själv.

Cog.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Blir bara omdirigerad när jag försöker köpa gencon grejen. :(
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,140
Location
Lund
God45;n255272 said:
Blir bara omdirigerad när jag försöker köpa gencon grejen. :(
Ja, jag noterade också det. Rapporterade det också tror jag.

Synd att sajten inte riktigt funkar som den skall. Nya WW behöver knappast någon mer 'bad will'. Kolla slumpmässig tråd på rpg.net om nya WW eller Vampire 5th edition för att se ett pärlband av folk som spyr galla på dem.

Cog.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
cogitare;n255277 said:
Ja, jag noterade också det. Rapporterade det också tror jag.

Synd att sajten inte riktigt funkar som den skall. Nya WW behöver knappast någon mer 'bad will'. Kolla slumpmässig tråd på rpg.net om nya WW eller Vampire 5th edition för att se ett pärlband av folk som spyr galla på dem.

Cog.
Det är synd att den inte funkar :(

Rpg.net kritiken är mest trams dock. Och jag tror de skapat den med vilje för att vara "edgy" och "coola". :p
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,140
Location
Lund
God45;n255280 said:
Rpg.net kritiken är mest trams dock.
Håller med

God45;n255280 said:
Och jag tror de skapat den med vilje för att vara "edgy" och "coola". :p
Haha, vilket är precis vad som ofta nya WW anklagas för att göra och vara ute efter...

Cog.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
cogitare;n255281 said:
Håller med



Haha, vilket är precis vad som ofta nya WW anklagas för att göra och vara ute efter...

Cog.
Fast, om man plötsligt är White wolf är man inte tvungen att vara nörd och edgy då? :p Är det inte ganska mycket ditt jobb då va?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
gorillotaur;n255268 said:
Ska sajten kännas som en kvarleva från 98?
Paradox har tittat för mycket på Varan-TV: "det är mörkt, det är 90-tal, det regnar" :)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Var inte kritiken mest att det var osmakligt? Jag har rätt stort förtroende för Kenneth Hite annars och är rätt positiv (i den mån jag alls bryr mig om WoD, dock).
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Ken säger lite om speltestet i senaste KaRTAS. Enda syftet med alfa-versionen är att testa en specifik mekanism. Nästa steg är att testa en annan mekanism. Han kommenterar inte osmakligheten.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Dimfrost;n255292 said:
Var inte kritiken mest att det var osmakligt? Jag har rätt stort förtroende för Kenneth Hite annars och är rätt positiv (i den mån jag alls bryr mig om WoD, dock).
Pedofilin var inte... Great behandlad. Men hej, det är ett svårt ämne att behandla.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
God45;n255296 said:
Pedofilin var inte... Great behandlad. Men hej, det är ett svårt ämne att behandla.
Det krävs dock inte så mycket sense för att förstå att pedo-nazi är inte rätt bakgrund för en spelarkaraktär i ditt introäventyr.
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Om man ska maxa sin edge så är det väl iofs helt rätt.

Sen var väl inte det det första och enda WW fått skit för heller.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
kaptendral;n255319 said:
Om man ska maxa sin edge så är det väl iofs helt rätt.

Sen var väl inte det det första och enda WW fått skit för heller.
Nej, men det andra är för dumt för att ens ta upp och kommer från... de där.... av folket på RPG.NET.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
God45;n255362 said:
Nej, men det andra är för dumt för att ens ta upp och kommer från... de där.... av folket på RPG.NET.
?
 
Top