Nekromanti wilper / Den odödlige kejsaren

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Jag är wilper. Efter en längre tids ihärdigt arbete lyckades jag få till det här presentationsforumet. Det gör mig glad, och jag hoppas att det blir en naturlig inkörsport för nya forumiter när väl de gamla rävarna har fått prata av sig lite.

Annars är mina bedrifter på Rollspel.nu fåtaliga. Jag hade under en tid ett forum för mitt rollspel Höstdimma, jag har hållit i några utmaningar/studiecirklar i rollspelsskrivande, och hette under en period Den odödlige kejsaren.

Utanför forumet är jag aktiv i Nordnordost och bloggar ibland spelrecensioner. Förutom mina egna spel har jag varit inblandad i en del andra spel som korrekturläsare eller redaktör.

Bortsett från konventsresor med Nordnordost och några långsamt puttrande spelprojekt är jag inte aktiv i hobbyn längre. En samling som en gång i tiden innehöll över hundra olika spel säljs av i maklig takt. I väntan på nästa coola spel muttrar jag om hur mycket bättre allt var förr, dvs för 5-10 år sen när indiespelen var som coolast.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Tja, jag har inte släppt något rollspel sedan Ökenros (som iofs är nominerat till bästa rollspel 2020 till Fenix Awards), Nordnordost-podcasten vilar, Kuf-gruppen med @Sysp som spelledare har pausat kampanjen på obestämd tid, tyska gruppen dingar in två timmar i månaden av onlinespel, spelsamlingen ligger kvar i flyttkartonger, inte varit på konvent sen 2019.

Ljuspunkterna är att:
- Läsa rollspelstwitter och förfasas över folk som spelar fel.
- Långsamt puttrande spelprojekt med en forumit.
- Försöken att sparka igång en ny kampanj.

Så sett till vilket tempo jag höll i hobbyn på den gamla onda tiden så är jag nog att betrakta som inaktiv.
 

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
270
Ok! Lite förvånad antog att du var tung rollspelsbrukare vilket föranledde min fråga. Önskar dig mer spelmöjligheter inom kort :)
 
Top