Nekromanti Western IV Spelledarskärm - Designen - Streckkod på framsidan?

Den Gamle

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
89
Var inne på er shop på www.åskfågeln.se och såg att ni har några bilder på den kommande spelledarskärmen där.

Nu vet jag inte om det är den slutgiltiga designen, men tycker det är mycket tråkigt att hela framsidan inte är täckt av en bild. Dessutom är det extra tråkigt att ni på framsidan, under delen som heter Rollpersonen, har valt och ha med information om karaktärsskapandet, då jag inte ser någon nytta med detta. Dessutom så är det alldeles för lite information här för att man ska ha någon nytta av den vid skapandet av en karaktär. Skulle en spelaren behöva göra en ny karaktär, antingen före eller under spelets gång, så kommer man ändå behöva använda sig av böckerna.

Hade hellre sett att de tabeller och information som finns på framsidan istället hade kommit med på ett lösblad eller liknande. Tabeller och information är ju något som de flesta moderna spelledarskärmar inte har på framsidan längre, utan framsidan brukar bara bestå av en bild och eventuellt spelets namn/logga. Vilket jag också tycker hade varit snyggast.

Men det ser även ut som att ni har valt och ha med streckkoden/EAN-koden på skärmen framsidan. Det är inte snyggt och är inte heller något som finns med på moderna spelledarskärmar. Jag hoppas att det inte är försent för och ändra detta och att ni istället väljer en lösning så som ett omslagspapper runt skärmen där EAN-koden kan finnas med eller en klisteretikett med EAN-koden på själva omslagsplasten.

Sedan undrar jag också i vilket material själva skärmen kommer göras? Jag hoppas på att det blir något i stil med t.ex. de spelledarskärmar Fria Ligan släpper till sina spel. Det är både snyggare och mer hållbart än de som bara görs i lite tjockare papp.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag hoppas att det är försent för ändringar! ;)

...men jag är enig om att sidan med rollpersonsskapande känns onödig. (Fram)sidan med färdigheterna och kriterier för svårighetsgrader för dessa ser jag däremot stort värde i. För detta nöjer jag mig helt klart med att illustrationen "endast" täcker två sidor.

Jag har granskat innehållet på (bilderna av) skärmen extremt kritiskt eftersom jag alltid är till häpnad besviken över allt man brukar missa och allt onödigt som stulit plats. Här ser man ut att ha fått till riktigt bra innehåll och en skärm som jag faktiskt kommer att använda utan att klä om med egna sidor! :)

Samma kartongmaterial som Fria ligans skärmar vore guld!
 

Twiggen

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
34
Utformningen är bra. Att ha framsidan och baksidan med övergående bild är bra och spelarna kommer ha en fin bild att titta på och inte distraheras av att vilja läsa vad för tabeller som finns där annars. Ytterdelen där är ju inget som spelarna direkt ser och det är bra att det finns bra information på dem istället.
Vad gäller EAN-koden skall den finnas synligt och avläsningsbart på alla produkter som säljs och kan säljas i butik. den sitter på baksidan vilket är bra placering.

Jag har inte tittat igenom tabellerna och jag saknar alltid något så det är ju av mindre betydelse. Det är ju inte den första spelledarskärmen för Western så varför skulle den inte blivit bra denna gång?

enligt min uträkning är det nog sent för ändringar :)
 
Top