Nekromanti Wastelandsäventyr

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,041
Location
Göteborg
Var kan man få tag i nått br ävetyr till Wasteland?

Har redan Den svarta karavanen av Magnus Seter.
 

Vengardo

Veteran
Joined
4 Oct 2002
Messages
5
Location
Täby
Att få tag på Wastelandsäventyr är inte lätt. Det finns ju två officiella, tror de hette 'Riket' och 'Schwarzwald', men jag kan missminna mig. Utöver det vill jag minnas att det fanns en del Wastelandsrelaterat material i en del Rubiconnummer, vet inte om det var rena äventyr. Det mesta av detta är ganska svårt att få tag i, så vitt jag vet, men du kan alltid prova www.hobbyspel.com eller något liknande.

Hittar du något intressant så får du gärna nämna det här på forumet.

/Häpp!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Sverigemodulen på www.rollspel.com innehåller ju en del äventyrsuppslag...

tror de hette 'Riket' och 'Schwarzwald', men jag kan missminna mig.

'Schwartzwald'. Stavningen "tz" användes genomgående i spelet, men det framkom aldrig om det var konstruktörerna som inte kunde skriva tyska, eller om det faktiskt skulle stavas så på lingo. (-:

Utöver det vill jag minnas att det fanns en del Wastelandsrelaterat material i en del Rubiconnummer, vet inte om det var rena äventyr.

Index-muppen strikes again! WL-materialet i Rubicon bestod av:
Rubicon #7: Konstruktörskommentarer (som det låter)
#7: Tunga vapen i Wastelands (artikel/tilläggsregler)
#7: The Dead Zone Arena (äventyr -- fö skrivet av Ola Nilsson; han med Codex)
#8: Road Warrior eller Galning? (artikel)
#8: Nomadfamiljen Cuppi (SLP)
#10: Klostret (äventyr)
Plus äventyret "Stuttgart-Eilapam 3-0" i #9, men jag tror inte det räknas. (-:

Det dök även upp lite WL-artiklar och äventyr i en del fanzines, bl.a Dnegel, Hypnosis och Raritet; jag har haft som ett litet sidoprojekt att kontakta de gamla redaktionerna och skriva in materialet på dumburken för digital publicering, men det går sakta... Hypnosis hade i alla fall äventyren 'Fängelset' och 'To Hell and Back' i #1 resp #4, och i Raritet #1 fanns äventyret 'Mordet'.
Jag älskar fö det sistnämnda; alla SLP i det är baserade på verkliga personer (med sina verkliga namn) i den svenska rollspelsbranschen, och offret för mordet ifråga är jag. (-:

--
Åke
 
Top