Nekromanti Warhammer 40k, teorier. Rimligen SPOILERS

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vad är den saftigaste teorin eller funderingen om något i världen som ni kommit på, eller läst?

Min mest spännande teori, är väl att allt är tragiskt onödigt.

Det sägs att kejsaren är en perpetual, alltså odödlig.

Typ alla övriga perpetuals som är med i horus herecy återföds. Det är liksom grejen.

Kejsaren är döende men inte död, man håller honom vid liv, om än gränsfall... Det gör att han inte återföds.

Han va ju tvungen sätta sig på tronen när han gjorde det pga annars skulle helvetet bryta lös bokstavligen men nu kunde man nog förhindra det med en babiljard Grey knights, övriga space marinens, psykers och väl placerade sisters of silence. Typ. Kanske.
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
411
Location
Lund
Ok, det här bygger på gammal lore och skitgammal lore men vafan
(Warhammer) Slann är paddfolk. Old Slann är superhögteknologiska paddfolk från rymden, typ, Termen "Old slann" ändrades från en upplaga till en annan till "Old ones".
(40k) "Old ones" antyds i någon äldre eldar-kodex vara de gamla eldar-gudarna. Avatar of Khaine är en inkarnation av en sådan.
Slutsats: Avataren borde vara en stor jäkla rymdpadda.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Min avsoluta favorit som Age of Sigmar pajade är att Sigmar är en av de två förlorade primarcherna och att WFRP världen är en värld i galaxen.

Min Alpha legion teori är att Alpharius inte alls är en själ i två kroppar. Han är en själ som kan hoppa mellan alla som bär hans genfrö. Så ”I am Alpharius!” är bokstavligt talat sant.

Oh. Och Lion’el Johnsson är totes fallen till Chaos medan Alpharius i hemlighet är lojal. Vilket är kul eftersom de första och sista legionerna.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
God45;n302832 said:
Min avsoluta favorit som Age of Sigmar pajade är att Sigmar är en av de två förlorade primarcherna och att WFRP världen är en värld i galaxen.

Min Alpha legion teori är att Alpharius inte alls är en själ i två kroppar. Han är en själ som kan hoppa mellan alla som bär hans genfrö. Så ”I am Alpharius!” är bokstavligt talat sant.

Oh. Och Lion’el Johnsson är totes fallen till Chaos medan Alpharius i hemlighet är lojal. Vilket är kul eftersom de första och sista legionerna.
Jo den första grejen gillade jag oxå, att warhammer fantasy är en liten planet i rymden bara, det stämde ju så bra också.


Men omegon är ju inte alpharius? Eller de jobbar ju mot olika mål typ? Annars gillar jag tanken...

The lion.. Intressant. Han är ju iaf suspekt.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Fjodor Pollett;n302829 said:
Ok, det här bygger på gammal lore och skitgammal lore men vafan
(Warhammer) Slann är paddfolk. Old Slann är superhögteknologiska paddfolk från rymden, typ, Termen "Old slann" ändrades från en upplaga till en annan till "Old ones".
(40k) "Old ones" antyds i någon äldre eldar-kodex vara de gamla eldar-gudarna. Avatar of Khaine är en inkarnation av en sådan.
Slutsats: Avataren borde vara en stor jäkla rymdpadda.
De har ju typ förstört lite att det är samma universum men jag har liksom ändå alltid tänkt mig old ones som sånna ändå.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,143
Kejsaren har dött.

Nya primatis marines är skapade av en heretek

I palatset på Terra finns en enorm port till warpen där adeptus custodes krigar

Machine god är en C’tan

Tyranids flyr från nåt än värre än dom själva
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
obak;n302849 said:
Machine god är en C’tan

Tyranids flyr från nåt än värre än dom själva
Jag trodde det var canon nu att han var The Void Dragon C’tanen. Btw, har ni tänkt på hur C’tan låter som Satan? C’tan. Ctan. Satan.

Hoppas de flyr från The Old Ones så att jag får en arme av super telepatiska rymd paddor att spela! :D
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,143
God45;n302873 said:
Jag trodde det var canon nu att han var The Void Dragon C’tanen. Btw, har ni tänkt på hur C’tan låter som Satan? C’tan. Ctan. Satan.

Hoppas de flyr från The Old Ones så att jag får en arme av super telepatiska rymd paddor att spela! :D
Skäms på mig för att inte hållit mig uppdaterad på fluffet då, spekulerade vilt om det när försts necron-codexet kom.
Har altid uttalat det med ett hårt K ljud, men jo, vet det var en vild debatt om huruvida det var ”Kettaner” eller ”Sataner”
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
God45;n302873 said:
Jag trodde det var canon nu att han var The Void Dragon C’tanen. Btw, har ni tänkt på hur C’tan låter som Satan? C’tan. Ctan. Satan.
Nä, det låter som Catan! Den mest oväntade crossovern jag vet om.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Jag gillar att det är imperiets dyrkan av kejsaren som håller kaosmakterna vid liv. Eller det är i alla fall konsekvensen av kejsarens teorier;

Tro är det som föder kaos. Utan tro (alltså religiös tro) skulle kaos upphöra att existera. Därför försökte kejsaren ena galaxen och utrota all tro. Men i och med att han själv blivit en dyrkad som en gud lyckades han i slutändan bara ersätta en tro med en annan.

Det här blir hysteriskt roligt i om man slår ihop detta med .113 teori ovan om att kejsaren snart skulle återfödas om han bara fick dö och skulle kanske kunna ställa allt till rätta.

Vilket i så fall leder mig vidare till en ny (i alla fall för mig teori):

Den gyllene tronen är egentligen ett fängelse där kejsarens essens hålls inspärrad av kaosmakterna just för att förhindra hans återfödelse. Imperiets religion är egentligen något som införts av kaos, just för att tron på kejsaren utgör den port genom vilken kaos har fortsatt tillträde till världen, och hela Terra är bara ett enda stort kaosnäste (vilket rimmar roligt med ryktet om en warpportal under palatset).

Vilket gör det ännu roligare om alphalegionen egentligen är lojalister, och kanske rent av de enda som vet sanningen. Och är på ett hemligt korståg för förstöra gyllene tronen så att kejsaren kan återföddas och krossa kaos en gång för alla.
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,177
I WH40K universumet så avslutades kampen mellan Gott och Ont för länge sedan.
Ondskan vann.

Det är därför allting är så jävligt, och därför Kaosmakterna bara visar sina negativa aspekter.
 
Top