Nekromanti Viskningar från kryptan pratar DnD 5.

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Men suck vad bittra och tråkiga ni är... Om ni ska prata om senaste DnD, ur ett OSR-perspektiv, så hade det ju kanske varit fint om ni hade läst det, snarare än bara dissa enligt vad ni läst att någon annan tycker.

Detta gäller två av er tre.

Ett annat mer konkret klagomål på senaste avsnittet är väl antalet gånger ni (oavsett ämne) börjar prata om ODnD/ ADnD... verkligen hela tiden...

I övrigt är jag som vanligt nöjd, informerad och underhållen. Tack för att ni håller på.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Alla OSR-spelare är egentligen griniga gamla grognards som bara tycker om saker som är äldre än 30 år. :)
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det var inte min, eller egentligen någons, mening att dissa DnD5. anth, som är den som faktiskt spelar DnD5, tycker att spelet är riktigt bra vad jag förstår. Nu minns jag inte exakt hur vi dissade spelet, men det är inte min mening att vara trist och tråkig i alla fall.

OSR-rörelsen är såklart mycket större än bara OD&D och AD&D, men det är fortfarande de viktigaste anledningarna till att hobbyn, rörelsen och podcasten finns och att de inte skulle nämnas regelbundet tycker jag känns konstigt. Som att inte tala om kök i en matlagningspodcast eller så.
Skarpskytten said:
Jag tyckte i alla fall att det var mycket intressant att höra er podcast (för övrigt min första podcast i mitt blott 42-åriga liga). Jag menar, ni är ju rätt tydliga med att det var DnD5 ur ett OSR-perspektiv det gällde. Ni var kanske lite raljanta på slutet, men bittra tycker jag är lite överdrivet. Snarare verkar ni ju vara rätt säkra på vad ni gillar och inte gillar, och det är ju det som gjorde avsnittet så intressant (även om min tid tog slut vid Hobcon).
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Håller inte alls med slanfan angående DnD-snacket ...
Tycker att ni gjorde det ni sa att ni skulle göra – se vad 5th kunde göra för OSR:are, utefter vad WotC lovat gentemot vad man kan se av resultatet.

Jättenajs avsnitt, speciellt snacket om slumptabeller och de gamla modulernas trevliga säregenheter. Blev väldigt inspirerad!

Gillar förövrigt alla sköna rykten, anekdoter, historiska tillbakablickar och sådant som ni bjuder på. Och ja, ni får mig ofta att skrocka med åt lustigheterna som ofta följer med detta. Bra podd! ... Fast det har jag ju sagt förut. =)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ska förövrigt tillägga, jag som inte aktivt lirar DnD, OSR osv. att er podd förövrigt är mycket undervisande vad gäller just den sidan av hobbyn. Känns som att ni ger en bra inblick för en annan som inte redan känner till allt det där. Schysst det med!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,991
Location
Ett häxkräl
solvebring;n45231 said:
Ska förövrigt tillägga, jag som inte aktivt lirar DnD, OSR osv. att er podd förövrigt är mycket undervisande vad gäller just den sidan av hobbyn. Känns som att ni ger en bra inblick för en annan som inte redan känner till allt det där. Schysst det med!
Jag har lärt mig otroligt mycket rollspelshistoria på att bara lyssna igenom avsnitt 1 och 8. Fantastiskt!
 
Top