Nekromanti Vill bara meddela ...

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
alla forumanvändare i Göteborg att jag och en annan person här på forumet (som jag inte ger ut namnet på om han/hon, mot all förmodan, vill förbli annonym) funderar på att få tag i en lokal där man kan sitta och spela rollspel utan någon anna störande miljö. Denna lokal kostar ju pengar och jag funderar därför på att starta en förening med en minddre medlemskostnad (max 100:- kr i månaden (+/- 75:- kr beroende på hur många som är intresserade)). Än så länge är det tre personer som har visat intresse, däribland jag, den andra forumanvändaren jag talade om och en vän till mig. Ett alternativ är att dela lokal med en annan förening och dela på utrymme och hyra, ett bra alternativ är att dela förening/hyra med majornas schacksälskap där jag är medlem och känner styrelsen (har själv suttit i styrelsen) eftersom de bara har "spelkvällar" Ti. och To. (träning på eftermiddagar och kvällar).

Hur många är intresserade av en rollspelslokal (alt. delad schack- och rollspelslokal), om ni är intresserade: vad skall medlemspriset vara?

/Seinet - Detta riktar sig även till de som tänker flytta till GBG (för exempelvis studier).

<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Tror inte du kan få lokalbidrag direkt från Sverok, men en förening som bildats efter alla konstens regler och är med i riksförbund och sånt kan ofta få lokalbidrag från kommunen.

Däremot får man pengar från Sverok för varje sammankomst man haft (sammankomst definieras som 1 timmes aktivitet med minst 5 pers i lämplig ålder). Notera att sammankomster räknas per kalenderdygn, så om man spelar till kl. 01:00 så har man vips fått två sammankomster.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Kanske..

Kanske kan ni räkna med besök från farbror Arvid om jag inte kan få bukt med stöket på Göta Lejon (Men det ska va möte snart och jag har lite idéer om dämpande draperier i taket..)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Karl

Veteran
Joined
26 Nov 2000
Messages
8
Location
Trollhättan, Göteborg
Hej!
Jag/vi har precis gått igenom den där processen i Göteborg. Det kan vara ett jäkla knåpande. Vår lokal ligger i Gamlestan och är på över åttio kvadratmeter. Med ett rum avsett för rollspel, ett större avsett för bräd och tabletopp samt en verkstad för tillverkning av prylar. Vi har spelar i stort sett allt man kan tänka sig, även om det saknas kortspelsenusiaster bland oss för tillfället. Självklart är alla välkomna till oss. Vi har lite olika medlemskap att bjuda på beroende på hur mycket man kommer att utnyttja lokalen, eller lite beroende på ens sociala ställning och privata ekonomi. Det där med lokal är nämligen en hiskligt dyr historia. Vår medelålder ligger på 25 år och sett ur bidragsynvinkel är det en usel ålder. Gbg kommun ger bara bidra till folk mellan 7 och 20 år, sverok till folk upp till 26år. Detta gör att man antingen måste bekosta det mesta själv eller dra igång en ganska omfattande ungdomsverksamhet. Vi försöker med båda så får vi se vilket som är bäst.

Är någon intresserad så hör av er till mig så får ni veta mer.

Karl Alfredson
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tips!

...har du kollat upp spelföreningen Ylva än?


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
föreningen F.L.U.F.F

Jag och en trave polare har ganska nyligen startat en förening här i Göteborg. Nu vid årsskiftet ska vi se om vi inte kan skaffa en lokal någonstans i Majorna (chanserna att hitta nåt billigt verkar väldigt goda).
Inriktningen på föreningen är främst rollspel och figurspel - många i föreningen är inbitna figurspelspundare, och jag och en hel del till är lika galna i rollspel som figurspel.
Än så länge håller vi till hemma hos en kompis på Hisingen, och vi har möte varje torsdag, då vi spelar lite skoj spel, snackar, och har det allmänt trevligt. Dessa möten är även perfekta för att hitta rollspelare och få ihop en spelgrupp.

Den som är intresserad av att veta mer kan mäjla mig - Krellh@home.se , eller leta upp mig på icq.

Jag behöverväl knappast tillägga att vi ständigt är på jakt efter fler medlemmar - oavsett åldersklass.

Hör gärna av er

/Tobbelobbe
 
Top