Nekromanti Vilket rollspel ser ni mest fram emot?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,410
Location
Umeå
Själv är det väl typ inget rollspel som jag ser fram emot, men jag har jäkligt dålig koll på läget nu för tiden.

Edit : ja jo jovisst, jag har ju bestämt mig för att jag ska gilla nya Warhammer : Age of Sigmar så det ser jag väl fram emot.
Men regelboken kommer såklart bli minst 300 sidor för lång.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Jag tror att Cyber M/77 blir början till något stort och vackert. Jag ser fram emot att jag orkat dra det de där sista 20 procenten av vägen.

Vad gäller andra människors spel så låter det på Gnomvid som att Den Yttersta Domen aldrig har varit mer redo. DYD är det coolaste som finns.

På utrikiska så ser jag fram emot KULF. Mest för att jag valde det i någon exotisk specialversion, och det skall bli kul att se hur den blev. Om vi faktiskt skall spela det är möjligen lite mer osäkert.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Cyber M/77 är nog det enda jag känner till som faktiskt kittlar mina förväntningar lite. Annars känner jag inte till någonting som som känns direkt intressant.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Neotech 3.

Men om vi ska låta bli att leva med falska förhoppningar, bara expansioner till Eon IV, typ Damarien.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Cthulhu Dark, Nisse-rollspelet, Mutant: Ad Astra och KULT.

Övriga rollspelsprodukter: Grå Döden till M0, Yndaros till Symbaroum, Pax Cthulhu, Zonkompendium 7 (Oscar Silferstiernas handelsstation, Showbåten Saga och Body Bomber Palace), Oakwood Heights till KULT, Fortsättningen på Tsarens Röst till Oktoberlandet, Emissarien som försvann till Coriolis och Kampanjboken till Tales from the Loop.
 

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
Med risk för att låta extremt självisk: Jag ser otroligt mycket fram emot den dag mitt eget spel är klart för release. Det är mer jobb att skriva rollspel än vad man tror när man börjar.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,211
Warhammer 4 (?) (inte Age of Sigmar utan det andra) och "Nisseland" (som jag tydligen köpt en PDF av med konstboken). Annars mest spel som jag ännu inte hunnit spela - Tales of the Loop, M0 och Coriolis ?. (Ingen bra track record för Fria ligan.)
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Wastelands och nya versionen av Sagospelet Äventyr.

Pratar vi saker till redan existerande rollspel så ser jag fram emot Symbaroum, vad som händer med Mutant År Noll nu när alla "basmoduler" är släppta samt Coriolis.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Wastelands och förhoppningsvis en ny (tryckt) version av Coriolis med erratan fixad, då jag inte vill köpa spelet i nuvarande skick.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Gurgeh;n252942 said:
Det enda spelet jag vet att jag väntar på är Kult.
På kickstarterforumet är det ingen kul(t) stämning just nu.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Ser fram emot Riotminds försök att få DoD Retro att flyga lite till. Inte för att jag tänker spela det... jag vill ha ett komplett spel med fungerande regler och en bra setting.
Men beroende på hur det går där och vad Fria Ligan har på gång med spelet baserat på Gullikssons bilder, så kanske vi kan få det efterlängtade spelet som borde vara arvtagaren till Drakar o Demoner därifrån?
FL har ju gång på gång irriterat sig över att de inte fick DoD licensen.
Frågan är bara om de vågar frångå sitt egna regelsystem och gå tillbaka till T20's glansdagar? Och hur ser den planerade settingen till spelet ut?
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Lightshy;n252984 said:
Ser fram emot Riotminds försök att få DoD Retro att flyga lite till. Inte för att jag tänker spela det... jag vill ha ett komplett spel med fungerande regler och en bra setting.
Men beroende på hur det går där och vad Fria Ligan har på gång med spelet baserat på Gullikssons bilder, så kanske vi kan få det efterlängtade spelet som borde vara arvtagaren till Drakar o Demoner därifrån?
FL har ju gång på gång irriterat sig över att de inte fick DoD licensen.
Frågan är bara om de vågar frångå sitt egna regelsystem och gå tillbaka till T20's glansdagar? Och hur ser den planerade settingen till spelet ut?
Kände ej till att FL varit ute efter den licensen...synd att så inte blev fallet. Vi får som sagt hoppas på Nisse-spelet.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Dom har pratat om det vid olika tillfällen i Signaler från zonen podden.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Tenderar inte att ha särskilt bra koll på penna och pappers rollspels industrin alls. Så de enda som jag kanske har någon som helst koll på, och är någerlunda intresserad utav just nu är:

Vad som Helmgastarna än kommer ge ut till Eon IV.

Nästa Neotech, NX är väl något som de kallar det också... men var där inte ett tredje namn som eventuelt skulle användas på det också? Neopunk? ... eller var det genren utav sci-fi den tänkt vara?

Sen ser jag lite fram emot Mike Pondsmiths nästa Cyberpunk också (som för allt vi vet kanske kommer heta Cyberpunk 2077, men det är inte säkert än, vi vet bara att han arbetar med en ny Cyberpunk PnP RPG version just nu)... den Cyberpunk som kommer ifrån Pondsmiths tidigare Cyberpunk 2013/2020/V3 PnP RPG's, och som ska hjälpa till att vare lite utav mellan grejen för vad som hänt i världen sedan de tidigare rollspelen utspelade sig, och fram tills när CD Projekt Red's "Cyberpunk 2077" pc/konsol rollspel kommer utspela sig (CDPR är de som skapade Witcher spelen).

Det nya Cyberpunk och Cyberpunk 2077 pc/konsol spelen är lite därför som jag har varit osäker på varför det rollspel Wilpers arbetar med är döpt till "Cyber M/77"... vilket ju är ett spel som jag är lite intresserad utav också... men vet inte tillräckligt om det allt just nu för att igentligen veta om jag är intresserad eller inte (har helt enkelt inte spenderat någon tid på att läsa om det).

Där kanske finns andra rollspel, men inga som jag kommer ihåg just nu i så fall. Ser ut som att jag är lite törstig efter Cyberppunk genren... XD Tyvärr så spelade/spelar min spelgrupp aldrig några Cyberpunk aktiga spel, inte ens Neotech.

Vet inte om jag faktiskt kommer kunna köpa några av dessa... än så länge är det bara Eon IV som jag köpt grejer till under de senaste 3-4 åren, vet inte om jag skulle ha råd att lägga till ytterligare ett eller två andra spel att köpa till ovanpå det. Vi får se hur det blir.
 
Top