Nekromanti Vilket är det senaste drakar och demoner?

Vintrastorm

Veteran
Joined
20 May 2004
Messages
72
Location
Göteborg / Sweden
Frågan är som ovanstående. Jag trodde att det var DoD: Trudvang men har för mig att jag läste något om 2 häften som såldes separat och som var Drakar och Demoner 8.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Vintrastorm said:
Frågan är som ovanstående. Jag trodde att det var DoD: Trudvang men har för mig att jag läste något om 2 häften som såldes separat och som var Drakar och Demoner 8.
Senaste versionen av Drakar och Demoner är väl den bearbetning av Trudvang som ingick i onlinesatsningen.

Läste du om Drakar och Demoner 8 på Den raljerande nanoapan månne? För … Nanoapan recenserar bara spel som inte finns. :gremsmile:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Det senaste i tryckt form är Drakar och Demoner: Trudvang, som alltså skulle kunna kallas 7an (men detdär är rätt förvirrat), utgivet 2006. Det kom i en box med två »häften« (i själva verket rätt tjocka böcker).

Nyast är dock Drakar och Demoner: Online vilket som namnet antyder inte är i tryckt form. Finns att tillgå här.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Drakar & Demoner är lite krångligt när det handlar om att räkna utgåvor. Man brukar dock räkna ungefär så här (se tabellen med regelversioner under Versionhistorik).

... Så även om man kan räkna upp nio Drakar & Demoner så finns det egentligen bara sju (bortsett Trudvang i Online-format) om man ser till regelversionerna och tar hänsyn till hur de olika förlagen själva räknat.

Drakar & Demoner: Trudvang (regelversion 7) är därmed det senaste.
 
Top