Nekromanti Vi spelar Deception: Murder in Hong Kong

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg



Deception: Murder in Hong Kong är ett mordmysteriespel. Med hjälp av ledtrådar från kriminalteknikern (mig) så kommer ni alla försöka lista ut vem som begått mordet, vad mordvapnet var, och vilket föremål som fanns på mordplatsen. Alla utom en - En av er är egentligen mördaren, och denne kommer göra sitt bästa för att förvirra er. Jag kommer lotta ut rollerna till er. Spelet pågår i tre rundor, och går att spela med 3-11 spelare plus kriminalteknikern. (mig) IRL ska spelet ta cirka 20 minuter, så det är ingen tungviktare.

Här finns en regelgenomgång: https://www.youtube.com/watch?v=KXFjaIH7LLQ

Jag kommer också gå igenom reglerna samt hur forumanpassning kommer fungera i spelets första inlägg.

Vi startar när vi är ett bra antal. Anmäl ert deltagande här i tråden!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Fett, då är vi tillräckligt många för att spela. Vi ser om det kommer fler, vid 6+ kan man lägga in två roliga extraroller.

Pluspoäng på den som tillhandahåller ett namn och bild på sin deckare. Dubbelpluspoängen om bilden föreställer en själv i fedora eller annan deckarutstyrsel.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Bifur;n253160 said:
Låter kul. Vad är tidsperspektivet?
Vad sägs om att vi spelar runda 1 måndag och tisdag, runda 2 på onsdag och runda 3 på torsdag? Allting avslutas torsdag midnatt.

Kan man skriva 1-2 inlägg varje dag räcker det.

Jag kan stänga anmälan på söndag och skicka ut rollerna. Då har mördaren söndag på sig att välja ut mordvapen och bevisföremål.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Bifur och Mundo är ni på? Isåfall kan jag börja förbereda för spel.

Funkar tidsplanen för alla?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513

Kommisarie Larsson anmäler sig för tjänstgöring.

Så länge vi har fyra veckors semester, OB-tillägg och schemalagda pauser för mellanmål och munkar så är tidsplanen OK för mig.
 

Attachments

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
jag kan måndag om jag dör nu på nattrundan i wildcard maffia spelet annars kan det bli ont om tid har jag insett :)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
.113;n253332 said:
jag kan måndag om jag dör nu på nattrundan i wildcard maffia spelet annars kan det bli ont om tid har jag insett :)
Åh, fast det är ju helt omöjligt att veta när du blir klar med maffia... Ska vi bara starta utan dig, så kan du vara med om det blir ett andra spel? Det går ju rätt fort ändå.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Blir spännande att följa! Hade det inte varit för hackigt med semesteraktiviteter hade jag kanske hängt på.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Sodivra;n253341 said:
Åh, fast det är ju helt omöjligt att veta när du blir klar med maffia... Ska vi bara starta utan dig, så kan du vara med om det blir ett andra spel? Det går ju rätt fort ändå.

jo precis, så jag menade, överlevde natten så måste fokusera vidare på det ;) haft fullt upp med familj och jobb ändå. ska bli spännande vara med sen och även att se hur det går :)
 
Top