Nekromanti Vem skriver Demoner & Demonologi?

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Är det överhuvudtaget någon som har tagit på sig det uppdraget?

Sitter och funderar lite på hur man ska förhålla sig till demoner som spelledare. De skulle vara väldigt användbara men jag skulle verkligen uppskatta lite mer riktlinjer från nån sorts auktoritet på området, spelarna blir så förvirrade om reglerna ändras stup i kvarten... :gremwink:
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Är det överhuvudtaget någon som har tagit på sig det uppdraget?

Petter Nallo (Blasphemy).
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Tyvärr inte (tror jag)

Tror det är en av de där 'it's done when it's done'-böckerna. Sökte efter allt Blasphemy skrivit här på forumet som innehåller 'demon'. Hittade bl.a. en post där han hoppades att den skulle komma ut under 2002, men det gjorde den ju bevisligen inte.
 

Durin

Veteran
Joined
15 Jul 2001
Messages
72
Location
Stockholm
Jag har varit och undrat lite över när den kommer ut tidigare också, och jag kan inte alls på något sätt förstå varför Neogames prioriterar som dom gör. Demoner är ändå ett ganska stort område, och vanligt förekommande i rollspelssammanhang.

Dessutom saknas det nästan helt information om demoner, vilket gör att dom säkert inte är alltför flitigt använda. Neogames väljer istället att prioritera moduler som redan finns utgivna i en eller annan form (som krigsherren och monster i mundana till exempel) Även om deras föregångare är slut så har jag svårt att förstå varför demoner, som dessutom har funnits på releaseplanen VÄLDIGT länge, inte blir klar.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Releaseplanen än en gång

http://www.neogames.se/eon_rel.htm

Finns det inte där så är det antagligen inte meningen att allmänheten ska veta något.

Tips: Räkna med tre-fyra Eon-moduler per år och betänk sen hur många moduler som har högre prio än Demoner & demonologi.
Högprioritet:
Krigsherren
Alver - sångarns ätt
Lagom hög prioritet:
I stort sett alla andra moduler på releaseplanen + del två i Sylfens vrede samt Västlanden och Thalamur.

Det är helt enkelt inte särskilt troligt att modulen kommer ut i år (Neotech 3 och Phobia gör det ännu lite svårare), men 2006 eller 2007 torde inte vara alltför orealistiskt.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Nyversioner = högprio

Jag har varit och undrat lite över när den kommer ut tidigare också, och jag kan inte alls på något sätt förstå varför Neogames prioriterar som dom gör. Demoner är ändå ett ganska stort område, och vanligt förekommande i rollspelssammanhang.

Dessutom saknas det nästan helt information om demoner, vilket gör att dom säkert inte är alltför flitigt använda. Neogames väljer istället att prioritera moduler som redan finns utgivna i en eller annan form (som krigsherren och monster i mundana till exempel) Även om deras föregångare är slut så har jag svårt att förstå varför demoner, som dessutom har funnits på releaseplanen VÄLDIGT länge, inte blir klar.


"Ganska vanligt" torde gälla cirefalier och andra människofolk med - vilka nyligen (nåja...) fått sina moduler. Demoner är ett ganska nischat område att ge sig in på och om det nu inte finns nån bok om alver i lager så är det klart att de prioriteras. Mundanas demonologer är ganska få till antalet och den demoniska inverkan på Mundana är inte så stor... Ännu... =)
 

Durin

Veteran
Joined
15 Jul 2001
Messages
72
Location
Stockholm
Men demoner BORDE vara högprio, därför att...

Neogames prioriterar sådant som Alver, på grund av att Alver används mycket i Eon. Men varför är det så? Jo, därför att det finns mycket info om dom.

Demoner är litet, därför att det inte finns mycket info alls om dom.

Om Neogames skulle koncentrera sig mer på att släppa nytt material istället för en massa uppdateringar på gammalt, så skulle det inte bara vara roligare utan även bredda Mundana som spelvärld. 1 uppdatering på 2 eller 3 nya böcker skulle vara helt ok, anser jag.
 
Top