Varulv Varulvsspelshösten 2021 - rykten, skvaller och annat good stuff!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Hej alla varulvsspelsdiggare!

Har ni haft några trevliga "Kom-i-gång-dagar&Utvekla Din Inre Potensial!" med Framgångståget ännu? Har ni fått sitta i en aula och lyssna på Inspirerande FöreläsareTM ? Har ni fått era scheman och arbetsuppgifter inför hösten? Har ni börjat vänja er vid arbetsstolens knirrande, kaffemaskinens bittra eftersmak och avbrutna Zoommöten pga "dålig uppkoppling"?

Har helt enkelt vardagslunken sänkt sitt dystra täcke över era liv?

Inget mer av den varan - för nu vill jag stolt proklamera att det är dags att förljusa våra tarvliga liv med ystert varulvsspel! :D

En kommande hektisk varulvsspelshöst kräfver dock följande frågor svar:

*Vem vill arrangera ett varulvsspel?
*När vill denne arrangera....?
*Vad vill denne arrangera....?


Bubblare är förstås:

*Varför man aldrig ska rösta ut Basse och varför han alltid är så himla klipsk och cool att det är dumt att rösta ut honom!

Välkomna tillbaka från solstolar och havsstränder, dags att motivera, rösta ut och hänga ulvar!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag passar nog på att arrangera tills vidare, har för mig att vi hade rätt stort intresse av detta i slutet av våren början av sommaren så att vi nog borde kunna fylla upp med spel ändå.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag har rätt mycket under hösten, men skall försöka vara med i något spel i alla fall.

@Martin3 hade väl något coolt planerat? :-D
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Jag vill gärna arrangera min idé så snart som möjligt men jag kommer behöva fokusera på min lillasysters bröllop först så jag kommer inte kunna starta något innan den 29:e Augusti. Men det kanske är läge att skapa en anmälan tills dess så vi kan starta Varulvsspelet typ i början av September? Hur låter det för folk? (Det mesta jobbet är redan gjort för scenariot, det behöver mest tweakas beroende på antalet deltagare, the more the merrier!)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
@Martin3 topp! Då är jag med på ditt lir! Kul!

Sedan vill jag boka november!

Då blir det "Coriolis möter Civilisation, fast i rymden då! Och mörkt!" vilket jag hoppas ska bli kul när novembermörkret gör entré.
Välkomna till varulvsspelet


"Mörkret Mellan Stjärnorna"
 
Last edited:

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Nu är anmälan öppen! Den första som anmäler sig slipper bli varulv :LOL:
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
@Martin3 topp! Då är jag med på ditt lir! Kul!

Sedan vill jag boka november!

Då blir det "Coriolis möter Civilisation, fast i rymden då! Och mörkt!" vilket jag hoppas ska bli kul när novembermörkret gör entré.
Välkomna till varulvsspelet


"Mörkret Mellan Stjärnorna"
Så, är det här nästa varulvsspel @Basenanji ?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Okej! Hören upp!

Nästa varulvsspel är "Mörkret mellan stjärnorna" och min lift-pitch är att alla får:

- spela varulvsspel
Och
- ägna sig åt resurshantering


"Mäen hur ska det gå till Basse Frasse Fikonskal?" kanske ni undrar?

Jo! Varje runda får varje spelare (som spelar en megakorp) ta ställning till om den ska expandera ut i rymden, utveckla sin(a) bas(er) eller göra annat.

Och det leder till olika typer av utveckling. En viss utveckling innebär att man låser upp förmågor, tex siar-eller väktarförmågor.

Men Mörkret Mellan Stjärnorna (dvs Team Ulv) kommer också kunna utveckla sig. Och det leder kanske till att Team Ulv kan manipulera röstningen, styra om sianden osv.

Så! Ska ni satsa på att utveckla era baser, eventuellt expandera ut i rymden eller bara fokusera på gedigen varulvsspelspsykologi?

Det får den svara på som är med i spelet!

Anmälning: 1-10 november
Spelstart: 11 november

Hoppas ni vill vara med!


/Basse Frasse Fikonskal
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Okej! Hören upp!

Nästa varulvsspel är "Mörkret mellan stjärnorna" och min lift-pitch är att alla får:

- spela varulvsspel
Och
- ägna sig åt resurshantering


"Mäen hur ska det gå till Basse Frasse Fikonskal?" kanske ni undrar?

Jo! Varje runda får varje spelare (som spelar en megakorp) ta ställning till om den ska expandera ut i rymden, utveckla sin(a) bas(er) eller göra annat.

Och det leder till olika typer av utveckling. En viss utveckling innebär att man låser upp förmågor, tex siar-eller väktarförmågor.

Men Mörkret Mellan Stjärnorna (dvs Team Ulv) kommer också kunna utveckla sig. Och det leder kanske till att Team Ulv kan manipulera röstningen, styra om sianden osv.

Så! Ska ni satsa på att utveckla era baser, eventuellt expandera ut i rymden eller bara fokusera på gedigen varulvsspelspsykologi?

Det får den svara på som är med i spelet!

Anmälning: 1-10 november
Spelstart: 11 november

Hoppas ni vill vara med!


/Basse Frasse Fikonskal
Det här lät ju faktiskt riktigt intresserat, ska överväga om jag inte vill vara med
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
I rymden kan ingen höra dig ropa varg, har jag hört. Det låter spännande och jag är såklart också intresserad :) Taggar anmälningspost!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Jag också! Jag vill varulv!

Jag har fikat och funderat och hamrat en del på en variant av Resistance som borde funka för forumspel. Jag är sugen på att testa den på er. Men jag har tyvärr varken tid eller ork att hoppa på varulv förrän andra sidan nyår, och då troligen inte förrän i februari. Men då jäklar vill jag paxa tid för att arra!
 
Top