Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 5

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Med alla enade redan innan mötet så söker ni upp Nässe i hans hem. Ni alla har laddat nera vapen med silverkulor. En av er sparkar upp dörren till Nässes hus, när ni kliver in i huset så är det en makaber syn som möter er, blod, köttslamsor och rivmärken över allt.
Nässe som hört hur dörren slagits upp kommer ner för trappen och när han ser er samlade så kastar han sig mot er i ett vrål, era gevär bräner av och Nässe faller död till marken.

Morgonen där på så väcks ni av hur solens strålar tränger in genom era fönster och en lättnad lägger sig över er, det här kommer bli en bra dag känner ni på er.


Vi tackar ulven Nässe för gott spel och deltagande.

I och med att den sista ulven är död så vinner byn.

Tråden är nu öppen för alla att skriva i och kommentera spelet.

De som var ulvar var: Empiricus, Vimes och Nässe.
Väktare var Björn den Gode.
Siare var Basenanji.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Andas ut.

Edit: Tog bort avgrundsvrål från helvetet.

Tack för gott spel alla!

Och tack Vico! En superbra klassiker. Alltså, det var skitkul och darrigt som fan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe: Vem skulle du nacka? Eller skulle du göra din grej och låta alla leva om du fått chansen?

Fyvale, det hade blitt en kaos runda. Tur att jag slipper den må jag säga.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hah! Gud vad spännande det var att följa de sista rundorna! Visst var det väl ganska säkert att ni hade sista ulven i Nässe... men det fanns även hos mig ett gnagande "tänk om..." som höll mig vaken om nätterna.

Starkt jobbat, överlevande byn! :-D
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Konrad Konvalj said:
Hastfer: Sket du i byxan när Recca kickstartade ditt första lir? Ge mig info!
Hehe, ja det har blivit ett par kallsongbyten och några sömnlösa nätter för stackars Hastfer.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer: Sket du i byxan när Recca kickstartade ditt första lir? Ge mig info!
Hehe, ja det har blivit ett par kallsongbyten och några sömnlösa nätter för stackars Hastfer.
Hoppas vi ser dig i fler lir. Tyckte, medan jag lurkade, att du spelade upp dig allt eftersom. ;-)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer: Sket du i byxan när Recca kickstartade ditt första lir? Ge mig info!
Hehe, ja det har blivit ett par kallsongbyten och några sömnlösa nätter för stackars Hastfer.
Jo du har inte varulvsspelar psyket direkt Hastfer, men du må inte avskräckas inför framtiden.

Jag tyckte du var byboig på ett litet olyckligt vis, men det har ju hållit dig kvar i spel länge. Troligen för att ulvarna hade dig som 12:e man :gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
WOOOHOOOO! Tack för gott spel allihop! Så jävla gött att vi tog hem det! Och så jävla gött att inte behöva ägna helgen åt nojjasnack med KK!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Nässe: Vem skulle du nacka? Eller skulle du göra din grej och låta alla leva om du fått chansen?

Fyvale, det hade blitt en kaos runda. Tur att jag slipper den må jag säga.
Hade låtit alla leva för att hålla det möjligt att jag var grön.

Måste säga att jag är grym imponerad över er som by- vi hade aldrig någon chans, superbra spelat av byn!!! :gremsmile: Om man ska vara ulv här omkring så duger det inte att rulla igång lite långsamt, man får fan jobba. Och alltså, visst spelade vi dåligt men jag fattar ändå inte hur ni på så lite info direkt kunde ringa in oss. Värsta ulv-sniffandet!

Grattis!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
LJSLarsson said:
Hah! Gud vad spännande det var att följa de sista rundorna! Visst var det väl ganska säkert att ni hade sista ulven i Nässe... men det fanns även hos mig ett gnagande "tänk om..." som höll mig vaken om nätterna.

Starkt jobbat, överlevande byn! :-D
Kunde jag gjort något för att förstärka den känslan, månntro? Jag blev lite för hopplös tidigt i spel och satsade inte tillräckligt men det handlade också om att jag inte riktigt hittade en bra taktik.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Den här gången gick vi mer på gröna spelare och uteslutningsmetoden än på scum tells vill jag hävda. Visst fanns det scum tells som styrkte besluten, men ett grönt namn från siaren är ofta värt mer än ett rött, och så upplevde jag det här partiet.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Nässe said:
LJSLarsson said:
Hah! Gud vad spännande det var att följa de sista rundorna! Visst var det väl ganska säkert att ni hade sista ulven i Nässe... men det fanns även hos mig ett gnagande "tänk om..." som höll mig vaken om nätterna.

Starkt jobbat, överlevande byn! :-D
Kunde jag gjort något för att förstärka den känslan, månntro? Jag blev lite för hopplös tidigt i spel och satsade inte tillräckligt men det handlade också om att jag inte riktigt hittade en bra taktik.
Mer aktivitet och grävande, men det hade du behövt göra tidigare än sista rundan, för som det blev nu så hade du åkt ut i hängningen efter om vi inte tagit ut dig den här gången. Jag tror att du kunde ha presenterat case mot både mig och KK som skulle kunnat dra en hängning, men du slogs egentligen mot två hängningar på raken och det var svårt. Snygg väktarclaim dock! Den skapade huvudbry må jag säga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
WOOOHOOOO! Tack för gott spel allihop! Så jävla gött att vi tog hem det! Och så jävla gött att inte behöva ägna helgen åt nojjasnack med KK!
Men vafan, det är ju kul med nojjasnack. Det hade vart nått det.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
WOOOHOOOO! Tack för gott spel allihop! Så jävla gött att vi tog hem det! Och så jävla gött att inte behöva ägna helgen åt nojjasnack med KK!
Men vafan, det är ju kul med nojjasnack. Det hade vart nått det.
Haha, ja iofs. Vi kanske ska köra det liret Basse snackade om: ingen är ulv och rundan slutar aldrig :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Kom på att jag glömde en sak:

Stort tack till samtliga deltagare som gjorde spelet möjligt.
 
Top