Nekromanti [Varulvsspel/Maffia] Mäster Ulv

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Här an man anmäla sig till ett kommande varulvsspel.

Jag vill ha minst 7 men helst 9 spelare.

Upplägget kommer se ut på följande sätt:

Innan spelstart lottas en spelare som Mäster Ulv. Mästern kommer sedan få ett antal poäng att köpa förmågor för. Förmågorna an vara extra spelare i ulvlaget, nattmordsförmåga men också mer knas i stil med att siaren i byn siar omvänt och liknande. Vilka förmågor Mästern haft att välja bland kommer att avslöjas vid spelstart, och varje runda måste Mästern välja att avslöja en förmåga som inte valts.

"Att analysera spelupplägget" blir alltså det samma som att analysera Mäster Ulv.

Anmäl er!

(Datum för spelstart kan vi diskutera i tråden.)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
LJSLarsson;n247332 said:
Äsch! Jag var bara en minut efter. :-/
Du tar säkert igen det genom att posta innan mig i speltråden, jag lär vara upptagen med att försöka att inte verka ulvig :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Anmälda:

Empiricus
LJSLarsson
.113
Basenanji
Konrad Konvalj (via ombud)

---

Lukas? xyas? Rasmus? Mukwa? Brynolf?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Anmälda:

1. Empiricus
2. LJSLarsson
3. .113
4. Basenanji
5. Konrad Konvalj (via ombud)
6. xyas

---

Lukas? Rasmus? Mukwa? Brynolf? Hellzon? Jocke? Björn den Gode? Sapient?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag är sugen men är bortrest 25juni - 2juli och 15juli - 24 juli, 28de juli - 3aug så såvida det inte börjar efter det så kommer det nog tyvärr inte fungera för mig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Björn den gode;n247468 said:
Jag är sugen men är bortrest 25juni - 2juli och 15juli - 24 juli, 28de juli - 3aug så såvida det inte börjar efter det så kommer det nog tyvärr inte fungera för mig.

Synd! Jag hade nog tänkt mig spelstart i nästa vecka. Men bra att du var specifik med datumen, luckan 2/6 - 15/6 går det ju att spela varulvsspel i. Vi får se hur många som anmäler sig.

Mukwa har via mess meddelat att han vill vara med, men han verkar inte kommit loss och anmält sig formellt ännu.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jo jag håller med om att det är bättre att köra nåt nu än att vänta, så kan vi ju köra nåt sen också om det blir läge.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Jag vill ju egentligen... ...men jag är fortfarande så bitter över att fuskanklagelser användes som en speltaktik förra gången jag var med. Jag kanske får svälja min indignation och anmäla mig ändå... Finns det plats så är jag på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Släpp det och kör, Rasmus. Du är välkommen!

Jag ar dock som SL lärt mig en läxa om hur roller bör delas ut. Det är viktigt att fuskanklagelser inte ens ska behöva diskuteras.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Körs det här på forumet är jag intresserad av att vara med.
 
Top