Nekromanti [Varulvsspel/Maffia] Mäster Ulv: återkomsten

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Hej!

Det är dags för varulvsspel, tycker jag. I somras körde vi ett spel med följande upplägg:

Innan spelstart lottas en spelare som Mäster Ulv. Mästern kommer sedan få ett antal poäng att köpa förmågor för. Förmågorna an vara extra spelare i ulvlaget, nattmordsförmåga men också mer knas i stil med att siaren i byn siar omvänt och liknande. Vilka förmågor Mästern haft att välja bland kommer att avslöjas vid spelstart, och varje runda måste Mästern välja att avslöja en förmåga som inte valts.

Då vann LJSLarsson på en cool "en-ulvs-gambit".

För mer detaljer om spelupplägg, se startinlägget från spelets början: https://www.rollspel.nu/threads/662...rdel diskuteras i den här tråden. Anmäl dig!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Efter 19/3 är jag på vad som helst: varulvsspel, rollspel, brädspel, play-by-mail, spelteori, Gadamers spiel-begrepp, Spela Allan, mm mm. Jag tackar t.o.m. ja till ett "kul och fräscht initiativ som Monopol!"

Innan dess nöjer jag mig med att fuska sudoku på DN (jag chansar och kollar facit).

För övrigt är varulvsspel förmodligen det mest anti-hippa man kan spela anno 2017. Vilket gör mig till en skön och udda lirare.

Go, Vajmso, go!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Ok! Tre spelare, det är nästan så att man drunknar i anmälningar!

Några fler takers? Helst minst 7, men det går kanske att klämma ut ett upplägg på 6.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Asså jag har varit sjukt upptagen ett tag så inte ens rört en dator i stort sett, men jag är alltid på :p
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag tittar också bara in här sporadiskt, och det skulle vara oerhört tråkigt att missa ett varulvsspel bara för att man svävat runt i köttrymden för länge.

Om det drar igång ett spel får man gärna maila mig på jonas [A] trevligascenarion.se så att jag kan logga in här och försvara min varulvsheder. :-D
 
Top