Nekromanti [VARULVSSPEL] Ålderdomshemmet

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Agda grymtade och satte sig i den kissluktande soffan framför tv:n. Det skulle snart bli dags för kungafamiljens första lördagsmys, så miljoner av skattebetalarnas pengar hade gått åt för att filma spektaklet och det var inget Agda och de andra pensionärerna på hemmet tänkte missa för alla löständer i världen..

Men det var något som inte stämde - Agda torkade av de flottiga glasögonen och stirrade på de andra boende. Såg inte några av de andra pensionärerna... lite håriga ut? Var de verkligen här för att se på kungahuset? Att varför hade de så stora tänder?



Nu var det evigheter sedan vi körde ett varulvsspel här, så jag tar på mig att dra ihop ett spel med start 8 januari.

Eftersom det har varit svårt att rekrytera spelare kommer det här spelet vara nybörjarvänligt. Så om DU som sitter och läser det här har varit sugen på att prova varulvsspel online så är detta partiet för dig.

Jag ser helst minst åtta spelare, men det går att köra igång med sex och sju också. Självklart är desto fler desto roligare.


Saker som kommer göra det nybörjarvänligt är att det inte kommer vara med superknasiga roller, alla typer av roller som är med kommer vara kända vid spelstart och det kommer vara inläggstak med femton inlägg per spelare och runda.


Jag hoppas på att få många veteraner att komma tillbaka till varulvsspel och att få in nya forumiter att prova. Jag kommer även röra mig i andra kanaler och försöka rekrytera in helt nya spelare.

Låt oss ringa in 2018 med ett roligt och fantastiskt varulvsspel! :-D


Spelstart: 8 januari
Minst antal spelare: 6
Inläggstak: 15 per spelare och runda

Anmälda:
Khan
Vimes
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
Jag är gärna med! Men som sagt har jag aldrig spelat förr, så jag får väl gå in i rollen som senildement extra mycket så jag kan ställa dumma nybörjarfrågor med gott samvete.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Khan;n266348 said:
Jag är gärna med! Men som sagt har jag aldrig spelat förr, så jag får väl gå in i rollen som senildement extra mycket så jag kan ställa dumma nybörjarfrågor med gott samvete.
Kul att du vill vara med! :)

Om du känner dig osäker på hur man spelar kan du kolla in några av de tidigare partierna som är sparade här på forumet - till exempel det senaste som hette Mäster Ulv.
Mukwa har också skrivit en jättebra beskrivning här:
https://www.rollspel.nu/threads/71806
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
LJSLarsson;n266356 said:
Kul att du vill vara med! :)

Om du känner dig osäker på hur man spelar kan du kolla in några av de tidigare partierna som är sparade här på forumet - till exempel det senaste som hette Mäster Ulv.
Mukwa har också skrivit en jättebra beskrivning här:
https://www.rollspel.nu/threads/718...s://www.rollspel.nu/threads/55064/post-713249

Alla termer används väl inte så frekvent längre, men några kan dyka upp.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vimes;n266363 said:
Jag är gärna med och ulvar byxorna av er.
Kul att ha dig med. Varnar dock att många på hemmet har hängslen med spänning av titan, så byxorna sitter som berget. ;-)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,022
Location
Sthlm
Jag har lite svårt att binda mig just nu när jag är mitt i julstressen, men jag är helt klart intresserad.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag vet mer kring 5 januari, ska på jobbintervju då. Beroende på hur det går kan jag ha mer eller mindre tid att spela ;)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Sodivra;n267131 said:
Med inläggstak orkar den här gamlingen vara med, jag anmäler mig.
Kul att ha dig med!

Med en psykolog i leken får varulvsspelen en oanad skärpa som är svår att leva utan. ;-)

Anmälda:
Khan
Vimes
Sodivra
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
.113;n267185 said:
Jag vet mer kring 5 januari, ska på jobbintervju då. Beroende på hur det går kan jag ha mer eller mindre tid att spela ;)
Jag hade tänkt stänga anmälan 5 jan, men jag kan tänka mig att hålla en plats åt dig ändå. Vad gör man inte för att få med Sveriges Representant ute i Stora Världen?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jocke;n266501 said:
Jag har lite svårt att binda mig just nu när jag är mitt i julstressen, men jag är helt klart intresserad.
Hoppas att julstressen har varit dig nådig, för är det något detta spel behöver är det den genomträngande blick och analytiska sinne som bara Jocke har!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
LJSLarsson;n267229 said:
Kul att ha dig med!

Med en psykolog i leken får varulvsspelen en oanad skärpa som är svår att leva utan. ;-)

Anmälda:
Khan
Vimes
Sodivra

Eh, hahahaha...

Jag gjorde ju bort mig förra matchen, men det kanske är det som är skämtet. :)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Yes! Då är vi fem anmälda!

Om någon känner någon som är sugen så försök få med den, för då är vi sex (och minimantalet för att det skall funka). Jag har gjort reklam i lite olika sociala medier och skall skriva lite mer här på forumet.

Jag hade egentligen tänkt spelstart nästa måndag, men om vi inte blir fullt antal så kan vi skjuta det några dagar framåt och leva på hoppet.

Anmälda:
Khan
Vimes
Sodivra
113
?Björn den gode
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
.113;n268306 said:
Vart är Konradkonvalj?
Jag skickade meddelanden till alla kända varulvsspelare, men har inte fått några svar. Provar att skicka igen ifall mina meddelanden - av någon orsak - försvann i digitala dimmor.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag kan tänka mig att vara med förutsatt att det aviserade inläggstaket kommer med :) Men Dyker det upp någon annan som är sugen så kan jag även tänka mig en reservplats (dvs hoppa in om någon skulle hoppa av).
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Xyas;n268433 said:
Jag kan tänka mig att vara med förutsatt att det aviserade inläggstaket kommer med :) Men Dyker det upp någon annan som är sugen så kan jag även tänka mig en reservplats (dvs hoppa in om någon skulle hoppa av).
Om det betyder att jag kommer få med en xyas så kommer jag att slåss för inläggstakets existens tills jag stupar! :-D

Anmälda:
Khan
Vimes
Sodivra
113
?Björn den gode
xyas
 
Top