Varulv [Varulvar på ett flygplan] - Game over

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
1649444745856.png

Bybon Hellzon röstas ut. Genesis nattmördas.

"Shiiet" säger byborna Xyas och Martin3. "Hähä" säger varulvarna Fjodorsenuba och Impetigo. "Vann jag?" säger DTF:en Empiricus.

Vi gratulerar vinnarna: varulvslaget @fjodorsenuba och @Impetigo, samt DTF:en Cameron Poe @Empiricus till vinsten.

---

Det blev lite antiklimatiskt, men byn lyckades inte träffa en ulv på tre försök, så helt orättvist är det inte.

Spelupplägg m.m. postas imorgon när jag sitter vid rätt dator. Men i korthet: 2+2 öppnar slöjd som ger siarförmågor, 3+1 ger engångsskydd mot nattmord och 2+1+1 gör det möjligt att plocka två föremål per runda. RasmusL var Eddie Kim som skulle sprida ormar på flygplanet och Empiricus vann med alla fraktioner så länge han levde och Basse var död.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,692
Location
Göteborg
Sedan undrar man ju varför ulvarna ville nattmörda mig. Nu vann de ju ändå, men jag var ju bevisligen jättebra på att göra deras jobb åt dem.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Okej, lite antiklimax, men ändå fair :) och jag klagar inte över att ha fått vara med och vinna. Det var förresten en passiv förmåga jag hade som gjorde att Basse kom till samma ställe som mig
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,692
Location
Göteborg
Jag tycker absolut att ulvarna förtjänade vinsten. Speciellt Impetigo var riktigt vass. Han var på allas grönlista. Jag tror dock absolut att spelet var viktat till ulvarnas fördel. Två ulvar mot sju bybor plus två DTF:er, ingen siare och ingen väktare, samt en massa förvirrande dold mekanik. Att ulvarna visste att vi inte hade lokala nattmord, medan byn antog att så var fallet gjorde att de kunde spela oss som om vi vore DoD87.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Hurra!🥳

Tack för roligt spel, @Vimes , och tack alla som deltog och kämpade väl!

Jag ber om ursäkt för att jag missade första rundan men precis som jag skrev så kom jag inte in på forumet på hela måndagen och sen jobbade jag fram till natten på tisdagen.

Jag hade alltså tur som överlevde r1!😅

@Genesis du blev mördad pga att du slöjdade och var grön, @Xyas och @Martin3 kändes som trevligare alternativ att stå emot en mot två i en eventuell r5 efter att vi lynchat @fjodorsenuba i r4.

Fjodor gjorde några fantastiska krumbukter för att rikta precis så mycket misstankar från sig att han höll sig flytande, från ulvperspektiv såg han nästan helt stekt ut två gånger annars. Snyggt där, Fjodor!

Jag var lite rädd att det skulle bli övertydligt med ”framing hellzon”, ni vet när jag skrev saker som att ”Hellzon lämnar ett spår av kroppar efter sig” men det såg ju ut som det såg ut så redan i början av r2 kände vi oss ganska trygga med att Hellzon skulle hängas i r3 trots @Basenanji s ödesmättade varningar feån galgbacken.

Vi hade nattmord som fungerade precis som röstning. Så i detta spelet helt fria. Vi slöjdade på fyra precis som byn. Inga andra förmågor.

Det kändes som en styrka att vi slöjdade på samma nummer som byn, det gjorde att man kunde delta ganska friskt i byarbetet med att resonera kring föremålen med de höga siffrorna. Fortfarande nyfiken på detta förstås!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Grattis! Det var verkligen inte vad jag väntade mig. Fjodor var jag ju inne på men Impetigo hade jag svårt att tro skulle vara ulv.

Empiricus hade jag ändå på kroken så det var ju iaf något jag får ta med mig. @Empiricus hade du ett mål att hitta dyra föremål eller slöjda ett stort föremål?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,692
Location
Göteborg
Hurra!🥳

Tack för roligt spel, @Vimes , och tack alla som deltog och kämpade väl!

Jag ber om ursäkt för att jag missade första rundan men precis som jag skrev så kom jag inte in på forumet på hela måndagen och sen jobbade jag fram till natten på tisdagen.

Jag hade alltså tur som överlevde r1!😅

@Genesis du blev mördad pga att du slöjdade och var grön, @Xyas och @Martin3 kändes som trevligare alternativ att stå emot en mot två i en eventuell r5 efter att vi lynchat @fjodorsenuba i r4.

Fjodor gjorde några fantastiska krumbukter för att rikta precis så mycket misstankar från sig att han höll sig flytande, från ulvperspektiv såg han nästan helt stekt ut två gånger annars. Snyggt där, Fjodor!

Jag var lite rädd att det skulle bli övertydligt med ”framing hellzon”, ni vet när jag skrev saker som att ”Hellzon lämnar ett spår av kroppar efter sig” men det såg ju ut som det såg ut så redan i början av r2 kände vi oss ganska trygga med att Hellzon skulle hängas i r3 trots @Basenanji s ödesmättade varningar feån galgbacken.

Vi hade nattmord som fungerade precis som röstning. Så i detta spelet helt fria. Vi slöjdade på fyra precis som byn. Inga andra förmågor.

Det kändes som en styrka att vi slöjdade på samma nummer som byn, det gjorde att man kunde delta ganska friskt i byarbetet med att resonera kring föremålen med de höga siffrorna. Fortfarande nyfiken på detta förstås!
Då var det en riskabel plan med slöjdandet! Hade alla slöjdat och ni inte hade fått samma förmågor av ert slöjdande (eftersom vi fick siande och nattmordsskydd hade det nog varit så) är risken stor att ni hade avslöjats om vi hade överlevt en runda till, känns det som.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,692
Location
Göteborg
Jag hade dock rykt, eftersom jag just insåg att jag glömde att skicka in mitt drag till Vimes. :gremeek: Så ni hade nog kunnat överleva på grund av denna dundertabbe!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,506
Jag hade dock rykt, eftersom jag just insåg att jag glömde att skicka in mitt drag till Vimes. :gremeek: Så ni hade nog kunnat överleva på grund av denna dundertabbe!
Du och jag Genesis - du och jag!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Grattis! Det var verkligen inte vad jag väntade mig. Fjodor var jag ju inne på men Impetigo hade jag svårt att tro skulle vara ulv.

Empiricus hade jag ändå på kroken så det var ju iaf något jag får ta med mig. @Empiricus hade du ett mål att hitta dyra föremål eller slöjda ett stort föremål?
Jag hade inget mål att hitta dyra föremål alls. Min slöjdförmåga var också på fyra och grejen med fjodor var att jag HADE feeling att Fjodor skrev från en position där han hade info om flera föremål. Sedan att jag inte brydde mig om ulvseger eller byboseger så länge jag överlevde var en annan grej ;)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Jag hade dock rykt, eftersom jag just insåg att jag glömde att skicka in mitt drag till Vimes. :gremeek: Så ni hade nog kunnat överleva på grund av denna dundertabbe!
Det är lugnt. Du hade ju varit död 🥳

Det var också för att du inte skulle kunna motsäga mitt 3+1-slöjdande som du mördades. Martin och Fjodor slöjdade ju också med samma siffror men Fjodor var hur som helst redo för galgen i r4.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,000
Tack för ett grymt spännande spel @Vimes
Gör ett längre inlägg från dator imorgon men vill tacka alla för bra spelande.

Nu ska jag ta en till Omeprazol och krama kudden och sova gott en natt :)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Jag hade inget mål att hitta dyra föremål alls. Min slöjdförmåga var också på fyra och grejen med fjodor var att jag HADE feeling att Fjodor skrev från en position där han hade info om flera föremål. Sedan att jag inte brydde mig om ulvseger eller byboseger så länge jag överlevde var en annan grej ;)
Jag var så ledsen när du hittade detta. Trodde vi var helt körda. Sen läste jag noga och såg att det inte gick ihop iom att jag ju inte var i spel i r1, men var fortfarande lite orolig att vi skulle falla på det även om det i själva verket var taget ur luften. 😊
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,692
Location
Göteborg
Jag inser också att det faktum att jag skriver mycket och gör en massa analyser gör att folk tror att jag är BRA på det här, vilket är helt fel. Jag är bevisligen kass. Jag har också en tendens att fokusera på hård mekanik framför mjuk psykologi, vilket verkligen verkade emot mig i det här spelet. Dold mekanik är verkligen inte min grej, för jag gör gissningar om hur den fungerar, och det gör sedan ALLA mina analyser åt helvete fel.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Vad hade ni för tänk kring era nattmord? Varför Sidd och Stövelkatten?
Jag kom ju in först i r2 och eftersom det tidigt stod klart att Basse skulle dingla och diskussionen handlade mycket om ”bara Basse och Hellzonkunde mörda lokalt” så var planen klar.

Så i princip var det mordet på @Sidd som satte allt i rullning och det var @fjodorsenuba s eget drag. Helt rätt drag som det ju visade sig.
 
Top