Nekromanti VARNING mycket dum fråga

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
I regel är det bara svar som är dumma.

Grovt sett kan man kalla Kamorfer ganska små ödlor, eller kameleonter. De är en humanoid ras i så mån att de går på två ben och hanterar verktyg med händer, är intelligenta (i regel är de smartare än människor) och har "kultur". De lever i djungler.

De används ibland som legosoldater och tar då alltid betalt iform av magiska föremål, gärna kongelat. De har rykte om sig att vara opålitliga och enbart vara lojala mot den som för tillfället ger dem bäst betalt.
 

Belgarath

Veteran
Joined
27 Aug 2007
Messages
18
Fint, tack för svaret!

Var finns de någonstans och är de kända av omvärlden?
Har de några speciella vapen?
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
De kan hittas i djunglerna på Takalorr bland annat. Jag antar att de är mycket ovanliga men ändå kända av diverse experter, magiker och annat löst pack.

Vad det verkar så använder de sig främst av mindre närstridsvapen, typ dolkar och naturliga vapen i form av klor.
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
jag kan rekomendera dig att läsa Beastialiska Folk. Där finns Kamorferna beskrivna med bilder speldata bakgrund vapen rubbet.
 

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Jag tycker personligen att din beskrivning, som förvisso är grov, är missvisande. Kamorfer är ett av mundanas äldsta folk. Det faktum att kamorfer är odödliga (dvs de dör inte av ålder) gör att många kamorfer är äldre än vissa mänskliga kulturer och den kamorfiska kulturen är långt mer utvecklad än människor, dock är den i människors ögon säkert väldigt udda då Kamorfer inte gillar "klassika" kulturyttringar såsom sång, skådespel eller dikter utan gillar komplexa saker som utmanar ens tankeförmåga (rätta mig om jag har fel, har inte tillgång till BF). Gällande hantverk lär Kamorfiska hantverkare slå människor, alver och dvärgar på fingrarna vilken dag som helst. Kunskapsmässigt finns det med stor sannolikhet enskilda kamorfer som vet mer om ett ämne än hela andra släkten gör tillsammans. Kamorfer är ju kända för sina kunskaper och skicklighet inom magi och de lär ha magiska föremål där det ena är mer fantastiskt än det andra (om någon undrar varför kamorferna inte tagit över världen eftersom de är fysiskt starkare, intelligentare och bättre utrustade än andra folk är svaret till en del att kamorfer inte kan föröka sig och många av deras prylar inte funkar då magiflödena i världen är svagare nu än vad de var när kamorferna konstruerade sina föremål så de funkar inte)

Nåja, min poäng här är att kamorfer är väldigt komplicerade och intressanta varelser och långt mycket mer än kamelontmän i djungeln som försörjer sig som legosoldater. Ymir kan säkert komma med en bättre presentation (jag tänkte skriva "kortfattad" men insåg hur löjligt det skulle bli att säga det och "ymir" i samma mening och syfta på inlägg om en av hans favoritsaker... :gremwink:)

Och nu skall jag nog ta min feber och skriva kampanjstuff eller sova.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Skulle nästan gissa på (även om jag som regel har fel) att hans beskrivning baseras på den gamla modulen Monster & Varelser, ur vilkens synpunkt beskrivning plötsligt blir helt adekvat.

I dagens läge får man bara säga "köp Bestialiska folk" och "sök på Kamorfer + Ymir" :gremwink:
 
Top