Varför ska jag inte köpa den här datorn?

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329

Jag vill:
- spela lite spel (behöver inte vara fetaste värsta dödsmördarspelen, men kanske lite mer avancerat än MS Röj)
- skriva och fixa i Office eller motsvarande
- inte behöva krångla med någon jävla skit
- nog inte ha en stationär burk
- ha pengar över till annat

Gör jag bort mig om jag köper den här?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
(Bra svar är till exempel:
- "Din pundskalle, det där är en skitdator!"
- "Verkar ok utifrån vad du vill ha..."
- "men för de pengarna kan du få den här datorn som är bättre."
- "Körba")
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Asus gör bra datorer och prestanda räcker utan problem till de listade behoven. Med rabatten är det ett bra pris. Rätt coolt att den är extra stryktålig!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Ser ut som en duglig, rentav kapabel mackapär. Schysst pris. Inga av mina vanliga red flags (för liten eller mekanisk hårddisk, för dåligt grafikkort, för lite ramminne, etc).

En del moderna spel är skitstora och du kommer inte ha plats för speciellt många sådana samtidigt. Men det tänker jag är skitsamma.

Dessutom ser jag på internets att OM du vill ha mer utrymme så kan du be en datanörd om hjälp, som då kan fixa en schysst liten laptophårddisk och stoppa in den så att du får två hårddiskar i burken (det finns alltså ett tomt hål för 2.5"-hårddiskar inuti chassit).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Asus gör bra datorer och prestanda räcker utan problem till de listade behoven. Med rabatten är det ett bra pris. Rätt coolt att den är extra stryktålig!
Ser ut som en duglig, rentav kapabel mackapär. Schysst pris. Inga av mina vanliga red flags (för liten eller mekanisk hårddisk, för dåligt grafikkort, för lite ramminne, etc).

En del moderna spel är skitstora och du kommer inte ha plats för speciellt många sådana samtidigt. Men det tänker jag är skitsamma.

Dessutom ser jag på internets att OM du vill ha mer utrymme så kan du be en datanörd om hjälp, som då kan plocka ut en schysst liten laptophårddisk och stoppa in den så att du får två hårddiskar i burken (det finns alltså ett tomt hål för 2.5"-hårddiskar inuti chassit).
Grymt!

Lutar åt att jag ska slå till verkar det som.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det är nog ett bra köp, om man tittar på vad den gör för vad den kostar :)
Dock så måste jag lite kritisera "militärklassat kompakt chassi" - från vad jag minns från lumpen så innebär militärklassat att det är byggt av den som bjöd lägst och ljög mest under upphandlingen :cool:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag har en TUF men med en ryzen 7a i och den fungerar väldigt fint. Helt godkänd kvalitetskänsla och inte supertung trots ok gejming-prestanda.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Köpt!

(Nu får man inte säga något negativt om datorn i tråden längre. Men det är ok att gratulera mig till ett bra köp.)
Nu förstår jag att det är för sent, och att du inte vill höra negativ feedback. Men jag ser att det tyvärr är en dator med gul skärm. Och det är ju allmänt känt att gul skärm är värdelöst för alla datorspel. Utom MS röj.

Sorry.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Nu förstår jag att det är för sent, och att du inte vill höra negativ feedback. Men jag ser att det tyvärr är en dator med gul skärm. Och det är ju allmänt känt att gul skärm är värdelöst för alla datorspel. Utom MS röj.

Sorry.
... MS Röj är ju rätt kul ändå. Man kanske kan köra på maxstorlek på minfältet iaf...
 
Top