Nekromanti Var köpa tillbehör till D&D?

Snikadin

Veteran
Joined
26 Jul 2019
Messages
1
Hej alla,

Jag skulle uppskatta tips på var man som svensk bäst inhandlar tillbehör som tärningar och battle Maps till D&D. Specifika produkter uppskattas!

Jag har precis börjat spela D&D och är dungeon master. Har några grejer som jag önskar köpa inklusive tärningsset, Battleaxe map/grid och kanske miniatyrer. Jag hittar massvis av artiklar på nätet och youtube om var man kan köpa dessa till bra priser med bra kvalitet men allt är från Amazon och då blir det ruskigt dyrt med frakt och tull som är lika mycket som själva produkterna.

Här är en tråd där folk rekommenderar sådant som jag ör intresserad av. Notera exempelvis 7 tärningsset med påsar för 11 USD =100 kr.

https://www.reddit.com/r/DMAcademy/comments/chz8gb/key_items_to_buy_for_dm/

Tack för er hjälp!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
Du brukar få mycket bättre möjligheter för billig frakt på amazon.de
De här tärningarna t.ex. kostar ju bara €1 i frakt. Kanske inte de bästa tärningarna, men de är billiga och 5 olikfärgade tärningar i varje kategori (så att man snabbt kan rulla för advantage osv) är ju trevligt.
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Annars är ju sfbokhandeln i Göteborg (och säkert sthlm & malmö också) the place to be när man ska ha grejor. Inte billigast i världen men trevligt så in i norden! :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Cybot;n330748 said:
Du brukar få mycket bättre möjligheter för billig frakt på amazon.de
De här tärningarna t.ex. kostar ju bara €1 i frakt. Kanske inte de bästa tärningarna, men de är billiga och 5 olikfärgade tärningar i varje kategori (så att man snabbt kan rulla för advantage osv) är ju trevligt.
Fast precis det settet som du länkade till var bara 10-sidiga tärningar. Fantastiskt om man skall spela Vampire eller Reign, kanske inte helt optimalt om man skall spela D&D utan husregler.

https://www.amazon.de/Moncolis-Poly...olyedrischer-Tischkartenspiele/dp/B073QKV9B4/ är nog något bättre, även om man som sagt förmodligen vill ha 2st t20 och tre-fyra t6 per spelare.
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Man kan köpa billiga tärningar på Wish. Vill man ha Chessex eller liknande så är Amazon/vilken svensk spelbutik som helst som säljer via internet ett alternativ. Personligen gillar jag Alphaspel och World of Boardgames, då båda har väldigt hjälpsam personal och svarar snabbt när man har frågor. Alphaspel har dessutom en stor sektion med begagnade spel/moduler, som kan vara intressanta att kika på.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,419
Location
Malmö
Dunderklumpen;n330753 said:
Annars är ju sfbokhandeln i Göteborg (och säkert sthlm & malmö också) the place to be när man ska ha grejor. Inte billigast i världen men trevligt så in i norden! :)
Vi är minst lika trevliga i Malmö. Ett tärningsset ligger på 95-110kr på SF bok. Lösa tärningar för en 10 styck.
 
Top