Nekromanti [Vampire] Vi har gjort en logga.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,899
Location
Nordnordost
Farligt det där. Jag gjorde en logga till CM77, och plötsligt hade jag börjat bygga ett omslag till loggan, och en inlaga till omslaget, och dragit på mig en projektgrupp för att färdigställa inlagan, och förväntansfulla köpare på nätet. Loggor leder till en massa bekymmer.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,004
Location
Ereb Altor
wilper;n266745 said:
Farligt det där. Jag gjorde en logga till CM77, och plötsligt hade jag börjat bygga ett omslag till loggan, och en inlaga till omslaget, och dragit på mig en projektgrupp för att färdigställa inlagan, och förväntansfulla köpare på nätet. Loggor leder till en massa bekymmer.

Det går alldeles utmärkt att börja med en logga, och sedan vara nöjd. Tro mig, jag har säkert 4-5 projekt där det mest klara är just loggan! :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,004
Location
Ereb Altor
Ja, snygg logo! Gillar inte hacken i den bara. Funkar väl hyfsat i själva bosktäverna men linjerna ser lite konstiga ut. Hade hellre sett den helt clean utan några effekter.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Måns;n266750 said:
Ja, snygg logo! Gillar inte hacken i den bara. Funkar väl hyfsat i själva bosktäverna men linjerna ser lite konstiga ut. Hade hellre sett den helt clean utan några effekter.
Kan ingen med lite Layoutskills få in in den på Vampires klassiska gröna bakgrund?
Jag är nyfiken på om man stör sig mer eller mindre på hacken då.

Edit: jag tror man stör sig mindre om loggan hamnar på den gröna "marmor"-bakgrunden.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Coolt! Av ren nyfikenhet, vad är din roll i projektet Arfert, och vilka andra är med? Som inbitet KARTAS-fan har jag sedan innan koll på att Ken Hite är med, men inte riktigt vilka andra som är med.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag jobbar på White Wolf sedan snart 2 månader, med flera projekt. Det första var Vampire-loggan. Just nu håller jag på med flera saker i projektet, mer info kommer när det blir officiellt. Min titel på WW är "Art & Editor", så det är lite allt möjligt. Det är som sagt många inblandade i ett så här stort spel, som Ken Hite. De jag jobbar närmast med är Martin Ericsson, Karim Muammar, Jason Carl, Dhaunae De Vir och Tobias Sjögren på White Wolf HQ, men det är naturligtvis många fler inblandade i spelet. Som den inte helt obekante Mark Rein-Hagen. För att bara nämna en.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
Snyggt. Jag gillar verkligen hur delar i loggan ger nods till både 1st och Revised edition, samtidigt som ni har fått med den klassiska Ankh-kniven.

De där subtila skadorna på linjen ger både vibbar av våld (som kniv/klo skadan ovanför E:et) och den övriga vitrifieringen hintar mot uråldrighet och sönderfall. Överlag underbar användning av negative space.
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
Måns;n266749 said:
Det går alldeles utmärkt att börja med en logga, och sedan vara nöjd. Tro mig, jag har säkert 4-5 projekt där det mest klara är just loggan! :)
Samma här, fast jag slutar innan jag gjort loggan.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Affe, snabb fråga. Är folket som gjorde Blood and Smoke och de andra senaste upplagorna av WOD med och gör detta, eller är ni ett annat gäng?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
Snygg och stilren. Nu ser jag ju jättedåligt muförtiden men undrar hur ni tänkte med kerningen? VAM är en knepig kombo. Nästan som LAV.
Roligt att just du jobbar med WOD arfert! Så glad för din skull!!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Caligo;n266841 said:
Snygg och stilren. Nu ser jag ju jättedåligt muförtiden men undrar hur ni tänkte med kerningen? VAM är en knepig kombo. Nästan som LAV.
Roligt att just du jobbar med WOD arfert! Så glad för din skull!!
Kerningen? Höll på och testade i flera dagar, tills vi hade den version som funkade bäst.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Mundo;n266819 said:
Affe, snabb fråga. Är folket som gjorde Blood and Smoke och de andra senaste upplagorna av WOD med och gör detta, eller är ni ett annat gäng?
Jag är inte Arfert, men Onyx Path Publishing har mig veterligen inget alls med V5 att göra. De ger fortfarande ut Chronicles of Darkness (f d New World of Darkness) på licens från WW, och kommer ett tag till att ge ut material till anniversary-upplagorna av klassiska WoD, men har inget med nygamla World of Darkness att göra.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Staffan;n267093 said:
Jag är inte Arfert, men Onyx Path Publishing har mig veterligen inget alls med V5 att göra. De ger fortfarande ut Chronicles of Darkness (f d New World of Darkness) på licens från WW, och kommer ett tag till att ge ut material till anniversary-upplagorna av klassiska WoD, men har inget med nygamla World of Darkness att göra.
Underbart!
 
Top