Nekromanti Valberedningens förslag till styrelse …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Jag och Bearnie har försökt ragga folk till alla poster i styrelsen.

Här presenterar jag de fyra personer som jag skulle kontakta (eller rättare sagt två och en halv, eftersom Magnus och Walium inte inkommit med några presentationer :gremmad:).

Nåväl, Fogge ställer upp som ordförande. Här följer hans egna presentation:

»Hej. Jag heter Christoffer Fogelström och är nitton år. Är i första hand rollspelare, i andra hand figurspelare, i tredje hand brädspelare och i fjärde hand kortspelare. Datorspelande är för mig ett tidsfördriv och ingen hobby, men det tillhör intressena. När jag var fjorton år köpte jag mitt första egna rollspel, Neotech 2. I ungefär samma ålder köpte jag också mina första tennfigurer för spelande. Strax efter att vi tagit oss igenom första kampanjen drog vi igång planer på en Sverokförening, men det rann ut i sanden tills jag fick kontakt med en herre vid namn Simon Alskans.

Med hjälp av honom och Sveroks förenklade bidragssystem såg spelföreninen KASS dagens ljus. Simon var från Jönköping, så jag åkte och hälsade på honom och G&B Syd ett par gånger och knöt en del kontakter, bland annat med vår kamratförening Tomtar och Troll i Gislaved. Efter att ha varit polare med delar av styrelsen i G&B Syd ungefär ett år så blev jag tillfrågad att sitta med i Oststyrelsen. Jag visste nog inte riktigt exakt vad jag gett mig in på, men jag sitter nu på mitt andra år och är vice ordförande, så det var ju inte helt fel jag hamnade. I somras körde vi en åskvigg genom föreningen KASS och omformades till G&B Kalmar, där jag är sittande ordförande sen fyra år. Samlingen har växt och slukat ungeför 4000 kronor. Lika mycket har jag lagt på figurspel, och jag har nog snart lagt även 4000 på att åka på konvent.

Övriga politiska uppdrag har bestått i att knacka nazister på stan i Kalmar tills de tröttnade på att vara högerextrema. Då tröttnade vi på att vara vänsterextrema, och sen dess har jag bara tyckt en massa och knackat förvånansvärt lite nassar, en hobby jag hoppas kunna ta upp i framtiden då den ligger mig varmt om hjärtat.«


Sedan har vi mig. Jag ställer upp som ledamot eller suppleant:

»Dan Algstrand. 34 år. Grundare (tillsammans med Magnus Seter och Herr Nils) av Dalarnas (en gång) största rollspelsförening (cirka 60 medlemmar). Styrelsemedlem i samma förening under 3 års tid.

F.d. ordförande i Grön ungdom i Borlänge (1 år). Dessförinnan styrelseledamot under 2 år. Ledamot i Borlänge kommuns fritidsnämnd under 1 år (för Miljöpartiet – jag har kvar gamla valsedar med mitt namn på).

Under flera år aktiv fältbiolog, deltog som representant i minst tre riksårsmöten (kanske fler – jag minns inte så noga, jag kollade mest på alla snygga fältistjejer).

Under studietiden i Uppsala hade jag följande ämbeten på studentnationen: Formgivare, biträdande redaktör, redaktör (för nationens medlemstidning), fredagsvärd (ansv. för fredagsrestaurangen/discot/puben), ledamot av sociala nämnden, ledamot av verksamhetsnämnden.

Spelat rollspel i hundra miljoner år. Tillsammans med Magnus Seter arrangerat oräkneliga konventsscenarier. Blivit hotad med stryk av Tomas DiLeva.«


Walium har sagt att han ställer upp som bl.a. sekreterare, men inte inkommit med någon utförligare presentation. Så här säger han själv:

»Bortsett ifrån det så hade jag gärna varit sekreterare, ledamot, vice ordförande eller suppleant. Kassör är jag tveksam till främst på grund av det stora ansvar som det för med sig. Men jag kan nog övertalas.«[/green]

Magnus hoppas inkomma med en presentation senare idag.

Bearnie: Nu kan väl du posta det du fått ihop i denna tråd. Eller?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Valberedningens förslag till styrelse del 2

"Bearnie: Nu kan väl du posta det du fått ihop i denna tråd. Eller?"

Ok, jag kan väl kanske övertalas...

Johan K:

Ja, jo jag är fortfarande intreserad av vice ordförandeposten.
Dock har jag i det närmaste noll erfarenhet av föreningsarbete & politiskt arbete. Är inte _inte_ jättesugen på kasörsposten eller sekreterarposten. Dock kan jag tänka mig någon av de andra posterna utifall jag inte får denna post.
Men jag är sugen på att lära mig, så vilja finns iaf..
Min ålder är 27..

Vi hörs & synns !

/ Johan Kannesten


Lycan:

Jag är inte intresserad av någon speciell post, men har viss erfarenhet av samtliga.
Sedan i måndags är jag 21 år fyllda.

Jag har varit föreningsaktiv sedan 2001, fast egentligen är väl det enda meriterande i den perioden att jag satt som ordförande för Malmö Latinskolas Lokala Styrelse (beslutsfattande samarbetsorgan mellan lärare och elever) HT-2003-VT-2004, samt att jag är kassör i Malmös äldsta och mest prestigefyllda (;)) SSU-förening. (Dessutom känner jag SSU-Skånes och SSU-Malmös ordförande )

Det var det.

- Lycan


Marco Behrmann:

Jag är 31 år, jobbar på MindArk PE AB, där vi bygger ett onlinespel med stor framgång. Befinner mig i Göteborg, är sambo, speltokig och -akitv.

Jag var under sent 80-tal och början av 90-talet ordförande för rollspelsförening "The Green Frog" i Landvetter (om du läste Sinkadus på den tiden såg du oss säkert där). Vi hade ca 25 medlemar när vi var som störst.

Jag tackar för äran över kassörsnomineringen. Tyvärr måste jag avböja denna post, pga att att jag nyligen blev befordrad till en tjänst som ger mig synnerligen lite tid över. Men jag känner ändå att en roll som ledamot i dagsläget skulle sitta perfekt. I framtiden har jag inget emot en "tyngre" roll, men just nu är det omöjligt för mig att utföra den uppgiften på ett tillfredsställande sätt.


Dimfrost:

Jag har inte obegränsat med tid, och jag känner inte att jag vill axla ansvaret som kassör: Snarare är jag en sådan som står lite bredvid och bidrar med uppmuntrande tillrop, alltså en ledamot.

I övrigt: jag är 24 år, har hållt i en liten sverokförening i 9 år eller så nu, men det var bara det gamla kompisgänget och vi var sällan mer än 5 pers. Politiska uppdrag... låt oss säga såhär, ingen har gett mig världsherravälde än så det har inte blivit så mycket av den varan.

/Svante


Bearnie:

Bearnie har jag hört ska vara intresserad av sekreterarposten, men kan som ett sista alternativ finna sig i att bli kassör. Bearnie är 20 år och var med i elevrådet i lågstadiet – i mellanstadiet blev han endast ersättare, ett trauma som fortfarande inte riktigt läkt. Han har inga erfarenheter av kassörsarbete.

Det ger oss:

Ordförande: Foggmock (Dane)
Vice Ordförande: Johan K
Sekreterare: Bearnie/walium
Kassör: (Bearnie)/(walium)
Ledarmöter: Dante, Dimfrost, (Lycan), (Marco Behrmann)
Fattas: Magnus Seter

Frågan är hur stor styrelsen ska vara? En fråga för ikväll kanske...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Blöö på er!

Anledningen till att jag inte presenterat mig särskilt ingående och dröjt så länge med mitt svar borde Dante ha klart för sig vid det här laget.

Men vill ni ha en presentation så ska ni få en. För att visa hur cool jag är så väljer jag dock en annan färg än blå.

Andreas Williamsson är en gleshårad yngling ifrån en liten bonnhåla i nordvästra Skåne. Jag har vid det här laget spelat rollspel i 12-13 år alltsedan jag kom i kontakt med det under en rast på mellanstadiet. Sedan dess har jag spellett, spelat och konstruerat väldigt mycket rollspel. Just nu läser jag för tredje året på Lärarprogrammet i Linköping och förbereder min första resa till BSK.

Jag är passiv medlem i flera Sverok-föreningar, inte politiskt aktiv(även om jag på något mystiskt sätt faktiskt blivit medlem i just de tidigare nämnda Fältbiologerna) och saknar djupare erfarenheter av föreningsliv överhuvudtaget. Till mina meriter hör att jag avlivat de flesta av de tamfågelsorters som finns vid något tillfälle och tycker om att måga ut stall. Dock är jag snäll, ambitiös och i arbetsför ålder.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Min presentation

Magnus Seter. 35 år.

Grundare (tillsammans med Dante och Herr Nils) av Dalarnas (en gång) största rollspelsförening (cirka 60 medlemmar). Ordförande, ledamot, sekreterare eller allting egentligen i samma förening under alltför lång tid. Minns inte riktigt men säg 3 år eller så.

Ledamot i Dalarnas Handikappidrottsförenings ungdomssektion i två år, under vilken jag även arrangerade massor med aktiviteter för handikappade barn.

Ordningsman i klassen från sjuan till nian.

Under min tid i Uppsala var jag misslyckad sekreterare i nått utskott där, minns inte riktigt vilket.

Har drivit eget företag under fyra år, var medlem i ledningen och personalansvarig.

Spelat rollspel i två hundra miljoner år. Tillsammans med Dante och Rävspel och Target Games och andra lösa individer arrangerat oräkneliga konventsscenarier. Planerade och var med om att slutföra DalCon 1. Planerade och genomförde DalCon 2.

Har bra kontakter med de flesta av de svenska rollspelsproducenterna. Har sett Marco Behrman spela Dungeon of Doom med stor entusiasm.

Är en fullfjädrad diplomat och genomförare. Har som utläses av ovan stor erfarenhet av att ha med folk att göra i föreningssammanhang.

Lämplig för: vad som helst utom kassörsposten. Kan vara sekreterare om någon utses som “sparka på Magnus att fixa protokollen”-person.

M.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Valberedningens förslag till styrelse del 2

Se där ja, det hät ser ju inte helt fel ut mmåste jag ju säga !! :gremlaugh:
Vi ses senare ikväll !
 
Top