Nekromanti Vad händer på QuestCore-fronten?

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Kommer det någon errata till den engelskspråkiga versionen?

Görs det några framsteg med översättningen till svenska?

Händer det något annat kul?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
luddwig;n224890 said:
Kommer det någon errata till den engelskspråkiga versionen?

Görs det några framsteg med översättningen till svenska?

Händer det något annat kul?
Oj! har missat denna post.

Vi har bara hittat ett par små stavfel så vi har inte gjort någon errata. Om någon hittar några fel så posta de gärna här! Dock blir det nog en PDF med "clarifications".

Översättningen är egentligen klar men vi går just nu igenom den igen ett par varv till. Vi har även planer på att göra en mini-Kickstarter med den svenska utgåvan (med lite extramaterial och en tryckt version (svensk PDF ingick dock i den engelska Kickstartern)).

I övrgt kommer QuestCore med stor sannolikhet på tyska men det är inte klart än.

Framför allt ser vi fram emot att kunna göra klart StormRing Fantasy Role-playing game. StormRing är QuestCores fantasyspel med färdiga klasser och raser om man vill ha det och själva världen/settingen StormRing. Med StormRing kommer att släppas en lightversion av QuestCore för nybörjare/barn/OSRare/konventsspel. StormRing kommer att kickstartas. Datum oklart (vi letar skribenter).

Och om någon veckor kommer info om en ny kart-kickstarter!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Trevligt om det inte behövs någon errata i och med att jag var en av korrläsarna. Det var också regelförtydliganden jag främst var ute efter. Jag vill minnas en recension (kanske av Bolongo?) som påpekade vissa knasigheter.
 
Top