Vad för rollspelskaraktär är du (identifierar du dig som)?

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Jag är en ranger/rough/utebygdsjägare som är ganska bra på närstrid.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Snackar vi typ DND trivs bäst att köra heals och buffs och leker som spelare taktiker runt spelbrädet.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Någon som ej gått igenom en zero level funnel än och som rullades upp ganska mediokert, lägre än normalt på det mesta förutom int som är en normal 10 samt wisdom och char som kanske är 11 :)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Om det är DnD stereotyper som är normen här så ranger , tjuv , pragmatisk , nihilistisk går utanför samhällets normer och har sin egen moralkod som oftast inte överensstämmer med samhällets
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Rohirrim/Aslen eller vad nu den ridande klassen heter i de olika rollspelen, åtminstone i hjärtat. Annars drar jag nog mest åt Lärd.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
I grunden är jag nog Vidstige. Sagan om Ringen-trilogin var det som mest drog in mig i fantasy som sedan ledde till rollspel.

Så den mystiska främlingen som gärna upplevs som lite'underdog' men visar sig vara mycket bättre/starkare/mer kompetent än förväntat.

Detta har genomförts som väldigt klassisk ranger (Vidstige-kopia), tjuv-magiker, magiker som inte tillhör etablerade magiker-gillet osv. osv.

Cog.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Jag är en Lärd/Scholar/Akademiker oavsett vilket spelsystem som används. Dessutom har jag fördelen Språktalang och nackdelen Närsynt, vilket passar bra för den stereotypiske bokmalen.
 

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Jag spelar bara snygga karaktärer för att om jag av någon anledning skulle sugas in i spelet i sann japansk animeanda så vill jag åtminstone inte vara mitt vanliga lönnfeta jag.

Skämt åsido, föredrar rogue eller supportklasser av olika slag. Mina längst spelade är en Night Caste för Exalted, en medtech för Cyberpunk samt bard för DnD. I verkligheten är jag nog mindre en karaktär och mer en golem.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag identifierar som lord mega stygg , över Doom lord level 1 miljard . Bara att jag ser på er övrigas karaktärer tar ni en miljard t100 i skada 😂
 
Top