Nekromanti Vad är ert mest (för allmänheten) opassande utbrott?

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Under kvällens spelande så utbrast jag lite otänkt nåt i stil med: "Ä hon död! Jamen VARS Ä HON DÅ?!!" (ja, när jag spelleder så talar bonde-vikingar småbondska..)
Inte helt ovanligt med lite höga röster, men brukar undvika sånt om jag tänker på det...
Denna gång fick jag dock ett svar av nån efterbliven/full person i stil med "Var är hon?!" så det bidde lite urspårad stämning & dags att stänga den öppna balkongsdörren...

Vilket lite naturligt fick mig att tänka "Vad är det värsta jag hört utskriket av spelgruppen som definitivt INTE borde ha hörts av utomstående?"..
Mitt var när jag spelledde WoD (en varm sommar, alla fönster uppe) och ropade rätt högt för stämningens skull "Ring polisen! SNABBT!!" och kände mig tvungen att avbeställa ett par larmsamtal genom att sticka ut huvet och förklara för de utanför...

Så... Vad är era för allmänheten mest opassande utbrott/utrop?
Samt... Har ni nån slags spärr i er rpg-kultur?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Jag satt och högläste stämningstexter ur Noir för min spelgrupp ute på mina föräldrars altan. Det avbröts innan jag hade kommit alltför långt, eftersom husen där de bor ligger kloss i kloss och där sitter barnfamiljer ute.
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Lajv borde räknas.. Körde vad som kallades killer i ung ålder.
Farbror haffa förklarade för en av oss att springa omkring med dolda replikor inte var en speciellt smart idé.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
På skolavslutningen i nian i kyrkan satt jag och en vän med huvudena tätt ihop och spelade rollspel i kyrkbänken, mycket diskret. Choose your own adventure, more or less. Mycket tyst och diskret. Ibland höll sig någon för skratt, men det är ju inte ovanligt på en skolavslutning.

Månaderna efteråt fylldes min Lunarstorm (... jag hade helgon också, okej) med en massa hot, hat och hån för att jag och min vän uppenbarligen setts hångla i kyrkbänken, homogayhångel no less! I självaste körkan!
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Xhakhal;n196777 said:
På skolavslutningen i nian i kyrkan satt jag och en vän med huvudena tätt ihop och spelade rollspel i kyrkbänken, mycket diskret. Choose your own adventure, more or less. Mycket tyst och diskret. Ibland höll sig någon för skratt, men det är ju inte ovanligt på en skolavslutning.

Månaderna efteråt fylldes min Lunarstorm (... jag hade helgon också, okej) med en massa hot, hat och hån för att jag och min vän uppenbarligen setts hångla i kyrkbänken, homogayhångel no less! I självaste körkan!
Här var det ju dock allmänheten som var opassande snarare än du.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
kloptok;n196778 said:
Här var det ju dock allmänheten som var opassande snarare än du.

Det stämmer, men jag tänker att skillnaden är marginell på att faktiskt ha hånglat i kyrkan, och på att alla tror att man hånglat i kyrkan. Resultatet blev litet detsamma x')

I övrigt har jag varit en hemskt tråkig person. Det enda andra jag gjort är ju typ använt Eon II Deluxe som tillhygge i ett slagsmål.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Efter ett spelmöte där våra karaktärer hade gjort ett inbrott på en lagerlokal satt vi på pendeltåget på vägen hem och diskuterade brottet, som om det var något vi gjort i verkligheten. mot slutet av diskussionen insåg jag att nästan alla i vagnen undvek att titta åt vårt håll.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Xhakhal;n196781 said:
Det stämmer, men jag tänker att skillnaden är marginell på att faktiskt ha hånglat i kyrkan, och på att alla tror att man hånglat i kyrkan. Resultatet blev litet detsamma x')
Trist, det är ju faktiskt inte otillåtet att hångla i kyrkan heller.

Minns inget opassande utbrott, vi brukar hålla oss borta från allmänheten när vi spelar. :)
Men däremot så har det hänt flera gånger att man efter en diskussion på tåget eller ett café med rollspelsgänget, plötsligt inser hur fel kommentarer som "var det före eller efter att ni dödade henne?" kan låta för en oinvigd.

Däremot så har jag väl som del av allmänheten ibland reagerat på hur rollspelsgäng när de diskuterar (och jag inte är med i gänget) blir en väldigt "måste ha varit där" grej. Att höra andra prata om sina rollpersoner och vad de har varit med om blir väldigt fort ointressant.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
I tonåren blev det väl ett och annat »Å sen ba, ja ba rusa in å högg han med yxan ba!« till kompisen inför en fullsatt buss.
 

Kri

Veteran
Joined
23 Feb 2015
Messages
70
Var spelledare på ett vampire-lajv i Helsingborg i slutet på 90-talet. Vi var på folkets hus i centrum. Strax innan start stormade en handfull beväpnade poliser in eftersom någon anmält att de sett en "konstig" typ med ett vapen. Detta var under pågående MC-krig i trakten. Löstes snabbt men polisen var inte helt nöjda...
 
Top