Nekromanti Västra halvklotet (Altor)

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Är det inte någon annan som funderat på att spela det föreståndande kriget på Altors västra halvklot mellan Felicien och treländers alliansen,Kardien-Zorakin? Mitt problem är att jag bara har den informationen som står att finna i Altors baksida plus lite från Nimins DoD Är det någon som kan hjälpa mig med det? Och vad anser ni vara en bra orsak till att någondera sidan skall starta kriget?
Mvh Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Vänta nu. Enligt vad jag vet är feliciska piratkriget över någon gång 618 e.O. (med positiv utgång för felicien) ( det står också i Altors baksida). Anlednigen till att kriget blossade upp var att Felicierna utfärdade kaparbrev på erbosiska och caddiska skepp i kopparhavet, vilket störde deras handel. Felicien blir enligt samma modul mer eller mindre kopparhavets härskare till följd av kriget, vilket jag, i egenskap av Caen Ka-Sun-Dor , åldrande prins och ärkemagiker av Felicien ser som en glädjande men smått oroande trend. Vad skall hända med fädnerslandet när detta rike till slut vittrar sönder? Är detta rike för stort för att kunna administreras eller kommer kuthegils skickliga taktik att enbart låta de underkuvade staterna betala tribut att fungera?



Präntat av Caen Ka-sun-dor/ Primus Prefektus ad magicum securum och ärkemagiker av Felicien, köld, ljus och mörker, tillika Kuthegils farbror.


PS Caen var en rollperson som jag hade under några år. DS

Weeha!
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Mer information står i Kopparhavets Kapare...där finns hela bakgrunden om jag inte minns fel.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Förutom kopparhavets kapare finns även informationen du söker i Ereb Altor boxen. Men som sagt, det börjar med att felicerna utfärdar kaparbrev på erobsiska och caddiska skepp.

Weeha!
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Jo men jag talar om det krig som tycks oundvikligt idag (685 e.O) Dvs Felicien mot Kardien-Zorakin och trippelalliansen däruppe i norr Med Trakorien i spetsen,vilket åtminstone enligt Altors baksida inte börjat än. Men var hittar jag kopparhavets kapare? Den finns väl inte i tryck längre eller? De ex som man med mycket möda kan leta upp på rollspelshandlar är förmodligen rätt slitna och kostar astronomiska summor skulle jag tro.
Mvh Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Aaaah, det var det kriget du menade. Vi trodde alla att du menade feliciska piratkriget( det var därför vi tipsade dig om altor boxen och kopparhavets kapare). Hmmm, det du söker efter går faktiskt inte att få tag på tryck; just då lades Target spelverksamhet ner (Altors baksida var deras sista DoD modul). Återkommer när jag kan komma på ett förslag på varför kriget startar.

Weeha!
 
Top