[Utmaning] Skriv en kort Middle Earth kampanj

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Dags för ännu en utmaning såhär i ljuset av att The One Ring 2nd Edition lanserats på kickstarter.

Utmaningen är inte nödgad att skrivas till just The One Ring utan man är fri att använda vilket regelsystem man önskar, bara kampanjen är försatt i Middle Earth. Vinnaren vinner enbart ära och berömmelse, och det är ju värt mer än ett faktiskt pris som vi ju alla vet!

Regler för tävlingen:

-Kampanjen får ta upp max 3 A4 sidor (Det blir svårt, jag vet!). Tänk Overview.
-Får skrivas på både Svenska och Engelska.
-Måste förläggas i Tredje Åldern i Arnor (eller forna Arnor, dvs Arthedain, Cardolan och Rhudaur).
-Häxmästaren av Angmar måste ha ett finger med i spelet på något vis.

Vi låter tävlingen pågå tills den 17:e Mars, sedan röstar vi fram en vinnare.

“Home is behind, the world ahead,
and there are many paths to tread
through shadows to the edge of night,
until the stars are all alight.”
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Tävlingen är över och resulterade i noll bidrag. Trist, men upplägget kanske inte var det allra bästa.
Skrevs ihop när jag blev taggad över TOR Kickstartern.
Kanske även fel forum?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Tror kampanj på max 3 A4 skrämmer en del.
Enside äventyr brukar folk vara mer hype på
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Roligare att skriva ett kort spel/kampanjkoncept till Middle Earth (alla åldrar) tror jag
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Men jag såg ju inte tråden förrän nu! :(

Fuck it, kampanj pitch!

Man spelar Häxkungens närmaste löjtnanter. Kampanjen har tre delar. I den första delen har alla en hemlig agenda de vill åstadkomma genom att samla resurser för sig själv på uppdragen för Häxkungen men om man fokuserar för mycket på sina egna agendor så att man misslyckas med uppdragen straffar Häxkungen alla. Under den andra delen av kampanjen avslöjas det att Häxkungen i hemlighet försöker göra så att han inte förlorar sin makt eller dör i fall Sauron förgörs. Så man spelar för att leva igenom Mordors fall och sedan vara de sista förkämparna för mörkret i den tidiga 4e åldern. Men i den sista stunden visar det sig att Häxkungens plan är att lägga sig själv och sina arméer i dvala. Tredje delen av kampanjen utspelar sig i nutid. Efter en massiv Jordbävning i Atlanten har kontinentalplattan som Midgård ligger på kommit upp ur havet igen och spelarkaraktärerna vaknar. Full magin kommer tillbaka handling därifrån.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,884
Såg inte heller tråden förrän nu. Skulle vi kanske kunna göra samma grej fast med en deadline till april? Älskar ju Sagan om Ringen-äventyr!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Awww, här såg jag ens sproilans ny tråd för första gången så visar det sig att den är över en månad gammal och överspelad XD

Jag tyckte 3 A4 var bra! 1 A4 tycker jag oftast är allt för begränsat, men på 3A4 har man ju plats för både en karta, en översikt och ett SLP-galleri =)
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Ok, verkar som att många missat det hela.

Mina ursprungliga regler var som följer;
Regler för tävlingen:

-Kampanjen får ta upp max 3 A4 sidor (Det blir svårt, jag vet!). Tänk Overview.
-Får skrivas på både Svenska och Engelska.
-Måste förläggas i Tredje Åldern i Arnor (eller forna Arnor, dvs Arthedain, Cardolan och Rhudaur).
-Häxmästaren av Angmar måste ha ett finger med i spelet på något vis.


Låt oss skippa dem och köra helt öppet gällande i vilken ålder man vill placera det i?
Max 4 A4 sidor? Man kan skriva 1 A4 om man så önskar, men jag tycker det är bra med möjligheten att fläska ut det lite mer om man vill!
Inga måsten gällande häxmästaren av Angmar.
Hur låter det?
Bättre upplägg?

Inväntar input så kan jag styra en ny tråd när jag hört lite mer vad ni tycker.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Ok, verkar som att många missat det hela.

Mina ursprungliga regler var som följer;
Regler för tävlingen:

-Kampanjen får ta upp max 3 A4 sidor (Det blir svårt, jag vet!). Tänk Overview.
-Får skrivas på både Svenska och Engelska.
-Måste förläggas i Tredje Åldern i Arnor (eller forna Arnor, dvs Arthedain, Cardolan och Rhudaur).
-Häxmästaren av Angmar måste ha ett finger med i spelet på något vis.


Låt oss skippa dem och köra helt öppet gällande i vilken ålder man vill placera det i?
Max 4 A4 sidor? Man kan skriva 1 A4 om man så önskar, men jag tycker det är bra med möjligheten att fläska ut det lite mer om man vill!
Inga måsten gällande häxmästaren av Angmar.
Hur låter det?
Bättre upplägg?

Inväntar input så kan jag styra en ny tråd när jag hört lite mer vad ni tycker.
Ja! Let’s rock and roll! :D
 
Top