[Utmaning] Chronopia: välkommen till mitt kvarter

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Grabbar och gräbbor? Väldigt osäkert om det är ett begrepp som används, men det låter ju bra!
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
tjej är väl den vanliga motsvarigheten till grabb?
Det är lite det där om att vissa ord passar in/passar inte in i vissa sammanhang. Jag har inga problem att ha berättarrösten kallande sin manliga följeslagare grabben, men tjejen känns fel.

Vad tror folk om mamsellen? Hum, låter inte heller bra
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Det är lite det där om att vissa ord passar in/passar inte in i vissa sammanhang. Jag har inga problem att ha berättarrösten kallande sin manliga följeslagare grabben, men tjejen känns fel.

Vad tror folk om mamsellen? Hum, låter inte heller bra
Jag håller nog med om tjejen. "Psssst du grabben, häng med här" och "Psssst du tjejen, häng med här" känns som varandras motsvarigheter.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
500
Sådär.
Jag fick feeling och knåpade ihop en lagom ögonglimtande och illasinnad parodi på Johan Sjöbergs alster.

Får jag presentera: Sjöberget!

Ett enormt berg av skräp omgärdat av extrem byråkrati, power creep och casual rasism. Allt i ett!
 

Attachments

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Sådär.
Jag fick feeling och knåpade ihop en lagom ögonglimtande och illasinnad parodi på Johan Sjöbergs alster.

Får jag presentera: Sjöberget!

Ett enormt berg av skräp omgärdat av extrem byråkrati, power creep och casual rasism. Allt i ett!
Coolt! Den återfinns även på vanliga stället, här!

Sju *fantastiska* bidrag än så länge! En dryg vecka kvar att lämna in fler! Deadline är 6:e mars 23:59.
 
Last edited:

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
På söndag nästa vecka ska det vara klart och jag har svårt att färdigställa mitt bidrag. Problemet är att jag just nu bara kan arbeta på lust och att färdigställa känns inte lustfyllt för mig i dagsläget. Kommande vecka kommer dessutom vara lite av ett helvete :) Så här behövs alltså en plan B!

Möjliga plan B
  • Sänka min ambitionsnivå och bara göra klart (kommer nog inte hända)
  • Ha kvar min ambitionsnivå och lämna in bidraget för sent, utom tävlan förstås (risk att det rinner ut i sanden)
  • Posta det jag hittills och låta någon annan färdigställa, förutsatt att någon blir sugen såklart. I så fall har ju den personen full kreativ frihet och står fri att göra ändringar efter eget tycke och smak. Jag kan vara bollplank kring idéer om det behövs. Om inte samarbeten är godkända så kan det lämnas in utom tävlan. Men kul att få se det klart!
Vad tycker ni? :)
 

Angrontyr

Veteran
Joined
20 Feb 2015
Messages
56
Location
Arvika
Nu äntligen! Mitt bidrag får nog helt enkelt bli ett inledande på min kampanj i distriktet Nordanport som breder ut sig kring Elyseiska Porten. Tanken är att varje del ska berätta lite kring de roller som är vanliga i det tema kring stötar och heists: Silvertungan, Ankaret och Korpen. Här försökte jag sikta in mig på Silvertungan, ansiktet, men jag märkte snabbt att två sidor är lite kort att komma fram till nån konkret :p
Önska mig lycka till ikväll också, för jag drar igång lite speltest med nära och kära :)
 

Attachments

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Nu äntligen! Mitt bidrag får nog helt enkelt bli ett inledande på min kampanj i distriktet Nordanport som breder ut sig kring Elyseiska Porten. Tanken är att varje del ska berätta lite kring de roller som är vanliga i det tema kring stötar och heists: Silvertungan, Ankaret och Korpen. Här försökte jag sikta in mig på Silvertungan, ansiktet, men jag märkte snabbt att två sidor är lite kort att komma fram till nån konkret :p
Önska mig lycka till ikväll också, för jag drar igång lite speltest med nära och kära :)
Uppladdad!

 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Det här går ju som (mullvads) tåget! Nio bidrag inne när vi går in i mars månad.

Fem dagar kvar! Häng på du också!
 
Top