Nekromanti Ut mot skären - ett postapokalyps-hack av Into the Odd

Flanellkatt

Veteran
Joined
8 Mar 2009
Messages
101
"Mellan äventyren"-tabellen är unik och intressant även om jag inte riktigt förstår rubriken "Fokus VI". Är det VI som i första person plural? Som i romersk 6a? Någon förkortning?
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Flanellkatt;n247754 said:
"Mellan äventyren"-tabellen är unik och intressant även om jag inte riktigt förstår rubriken "Fokus VI". Är det VI som i första person plural? Som i romersk 6a? Någon förkortning?
Första person plural!
 

Flanellkatt

Veteran
Joined
8 Mar 2009
Messages
101
Jag tänker att sammanhållning och vi, rent tematiskt, nästan blir samma sak?
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Flanellkatt;n247761 said:
Jag tänker att sammanhållning och vi, rent tematiskt, nästan blir samma sak?
Det är ju också tematiskt rätt lika saker man gör; i det ena handlar det om att höja egenskaper och de andra att försöka höja Härda (spelets KP.). Hoppas du gillar övrigt också, så som shants, utrustning, sidoeffekter och själva världen!

Kommer själv att köra det med plock från Veins of the Earth.
 

Flanellkatt

Veteran
Joined
8 Mar 2009
Messages
101
Det låter ju lite konstigt förstås när jag bara lyfter ut en sak utan att säga nåt om det andra. Sorry!

Postapokalyps är nio gånger av tio inte min kopp te - men det här är den tionde gången. Jag vill verkligen åka dieselbåt från ö till ö, i mörkret, med en urstark skalbagge i en tändsticksask!

Gillar att det övernaturliga framstår som mer mystiskt och okontrollerbart än i de flesta spel. Att shantsen är allt möjligt.

Är ordet shant en ordvits (chant/shan't)? Dödbörd måste vara en!

Gillar hur enkla reglerna är också.

Är själv sugen på Veins of the Earth, får se om jag lyckas spara ihop till att köpa den.

Gör gärna en spelrapport när du väl kör Ut mot skären/Veins. Jag är nyfiken!
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Flanellkatt;n247846 said:
Det låter ju lite konstigt förstås när jag bara lyfter ut en sak utan att säga nåt om det andra. Sorry!

Postapokalyps är nio gånger av tio inte min kopp te - men det här är den tionde gången. Jag vill verkligen åka dieselbåt från ö till ö, i mörkret, med en urstark skalbagge i en tändsticksask!

Gillar att det övernaturliga framstår som mer mystiskt och okontrollerbart än i de flesta spel. Att shantsen är allt möjligt.

Är ordet shant en ordvits (chant/shan't)? Dödbörd måste vara en!

Gillar hur enkla reglerna är också.

Är själv sugen på Veins of the Earth, får se om jag lyckas spara ihop till att köpa den.

Gör gärna en spelrapport när du väl kör Ut mot skären/Veins. Jag är nyfiken!
Härligt att du uppskattar det. Jo, finns en del lek med ord. Dödbörd som du säger, även Krikr (långt in i framtiden har varelsen Krakens namn förvanskats lite...och lever i gyttjiga vattenpölar). Staden Stym är också en ordvits, en liten omkastelse av bokstäver och vink till ett av mina favorit-dataspel.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
"Är ordet shant en ordvits (chant/shan't)? Dödbörd måste vara en!"

Hade inte tänkt på det. Shant kom jag på av flera anledningar: dels låter det lite rituellt, sedan känns det lite "shamanigt". Det är också en hyllning till the Shianti sorcerers som återfinns i böckerna om Silverstjärna (Ensamma Vargens värld), soloäventyren från 80-talet.
 
Top