CoC Sverige Urverksfabrikören?

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
Jag håller på med ett äventyr och skulle, som sig bör när det skrivs till CoC, välja en lämplig gud som ligger i bakgrunden för hela äventyret. I Väktarens Handbok hittade jag, i kapitlet om Nyarlathotep, en ruta gällande avataren Urverksfabrikören. Det lät som en fantastisk varelse och jag bestämde att det är dennes kult som ska ligga utredarna hack i häl. Problemet är att den här rubriken är allt jag kan hitta om denna avatar? Jag har försökt leta efter en likartad avatar i engelska källor, men får inget napp.

Vem är skaparen av den här texten? Är den helt ny eller finns det någon grund i skapandet?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hej.

När vi gjorde den svenska omarbetningen gav vi Nyarlathotep några nya skandinaviska avatarer, varav Urverksfabrikören är en. Han är alltså helt ny, och det var Björn Flintberg som kom på honom. :)
 

carl_ohrn

Veteran
Joined
7 May 2018
Messages
30
Ur-kul idéer! Och skoj att få veta historien bakom. Alltid trevligt att bli visare, som urmakaren sa. Lycka till med verket.

Galen koppling som redan kan anas: Call of Cthulhu Sverige - Anders Fager - Ingemar Fredman - Jean Fredman - urmakare.
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
Ur-kul idéer! Och skoj att få veta historien bakom. Alltid trevligt att bli visare, som urmakaren sa. Lycka till med verket.

Galen koppling som redan kan anas: Call of Cthulhu Sverige - Anders Fager - Ingemar Fredman - Jean Fredman - urmakare.
Skulle inte det kunna gälla för allt i CoC-Sverige? Ingemar Fredman har fingrarna i många syltburkar och är säkert nyckelfigur i mycket som hänt.
 
Top