Nekromanti Uppdatering 6 oktober: Expert Nova och härnäst

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Expert Nova finns att köpa hos Lulu (länk >>> ). Produktionen gick oväntat snabbt och smidigt, tack vare bland annat min vuxna dotter Elin som illustrerade, Arfert som gjorde omslaget, clarence redd som speltestade, och Bolongo , Rangertheman och och luddwig som korrläste. Tack ska ni ha. Det gick mindre än sex månader från produktionsbeslut till målgång, även om jag hade mekat med reglerna av och till under flera år.

Nästa steg är att grunna på fortsättningen av den så kallade Expert-serien, det vill säga nya spelvärldar som använder specialanpassade varianter av Expert Nova-reglerna. Jag har tre konkreta setting-utkast liggande i molnet: postapokalyptisk steampunk, 1990-tals-SF eller en alternativ världshistoria. Ingendera liknar något som har publicerats förr på svenska, och det är sådant som lockar mig extra mycket. Jag vill inte hamna i been there, done that. Jag får grunna en tid medan jag avslutar min översättningsinsats för svenska Call of Cthulhu, vilken ska bli klar under oktober.

Jag är öppen för idéer och input, antingen i den här tråden eller som PM. Shoot, gals and guys!
 
Top