Nekromanti Uppbrända böcker

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Vi i föreningen har bestämt oss för att skaffa och spela Sylfens Vrede, avsnitt 2 Katres gåtor. Efter en olycka som innehöll en katt, en brasa, och några olivoljeflaskor har dock de flesta av våra EON-böcker bränts upp (snälla fråga inte :gremsmirk:).

Nu är då frågan: Vilka moduler behöver man för att spela Katres Gåtor på ett optimalt sätt? Föreningskassan är ganska mager, så vi kommer inte att kunna köpa mer än tre böcker (på ett ungefär).

Tacksam för svar! :gremlaugh:

//Weilyn, vars olivolja är slut.
 

ermine

Warrior
Joined
8 Oct 2001
Messages
235
Location
Uppsala
Re: Uppbrända böcker (Liten Katres gåtor spoiler)

Förutom grundböckerna (som alltid är de viktigaste av alla) skulle jag rekomendera:

Religioner- Historien utspelar sig trots allt i ett kloster, så det är bra att veta vad munkarna tror på.
Geografica Mundana- För mer fakta om länderna allt utspelar sig i.
Legender och Hemligheter- Flera historier, hemligheter och legender som nämns kort i Katres gåtor förklaras utförligare här.

Mindre viktiga men ändå praktiska:
Tiraker- En tirakstam dyker upp, men har en ganska liten roll.
Monster i Mundana- Det är med en grendel också, även om dess världen anges i boken.
Vandöda och nekromanti- En vandöd "varelse" är med i historien. Men denna beskrivs tillräckligt noga i boken, men vill man ha mer bakgrundsinfo om "varelsen" och dess likar bör man köpa denna.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Well... [OT]

"Efter en olycka som innehöll en katt, en brasa, och några olivoljeflaskor har dock de flesta av våra EON-böcker bränts upp (snälla fråga inte)."

...Behöver jag överhuvudtaget ställa den uppenbara frågan som inte får frågas, eller berättar du självmant?

Vad hände? :gremtongue:
 

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Re: Well... [OT]

Okej, här kommer en snabb redogörelse av vad som hände:

Jag sitter framför brasan med en katt och en hög med EON-moduler vid min högra sida, och en Dr. Pepper och en grekisk sallad vid min vänstra.
Jag är allmänt tillfreds med livet och njuter av min snyggt uppläggda pagodeld.
Plötsligt faller ett slarvigt uppställt vedträ ut ur spisen tillsamans med en liten lavin med glödande kolbitar. Den vilt brinnande träbiten träffar katten mitt över ryggen, vilken skrikande springer iväg. Jag får ryck, reser mig snabbt upp, lyckas spilla ut salladen, svär lite, sparkar in vedträet på stenplattan framför spisen där jag antar att det inte kan göra någon skada. och springer efter min panikslagna katt. Hon kan ju brinna eller nåt, för allt vad jag vet.
När jag får tag på katten undersöker jag henne lite snabbt, hon brinner inte, och verkar, förutom att vara kollossalt chockad, inte ha skadat sig alltför mycket.
Jag försöker lungna ner henne lite, och går sedan tillbaka till spisen för att städa upp.
En hemsk syn slår upp framför mina ögon.
Salladen som var rikligt fuktad med olivolja har bildat en pöl på ca. 4 kvadratdecimeter, vilken självklart har fattat eld, av det satans jävla vedträet. Elden har sedan spridit sig till min hög med snustorra moduler, vilka nu glatt står i ljusan låga.
Jag lyckas släcka elden ganska snabbt med en tröja, man ska aldrig hälla vatten på brinnande olja, men för sent. Mina älskade böcker är fullkomligt förstörda.
Jag städar upp och torkar bort sotfläckarna från parkettgolvet så gott jag kan, och slänger sedan ut katten i regnet, övertygad om att det är hennes fel...
Jag dricker upp min Dr. Pepper, och går sedan surt och lägger mig.

Så kan det gå...

//Weilyn, vars katt egentligen var oskyldig.
 

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Re: Uppbrända böcker (Liten Katres gåtor spoiler)

Tack så mycket, skitbra! :gremlaugh:
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
Re: Well... [OT]

Oj, där fick man lära sig något nytt. jag trodde alvarligt att sådant bara kunde hände i sådana här katastrof Kalle Anka serier där Knase är med. Det börjar bra, blir dålig, blir värre, blir ännu värre osv.
 

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Re: Well... [OT]

jag trodde alvarligt att sådant bara kunde hände i sådana här katastrof Kalle Anka serier där Knase är med. Det börjar bra, blir dålig, blir värre, blir ännu värre osv.
...det trodde jag också...
 
Top