Nekromanti Unknown Armies - Rapporter.

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Rapport 2010.ATCHISON.1.1
Skriven av: “PITBULL”.

Dag 1: Förmiddag. Kall vårdag, regn och kyla.
Plats: Soft Pretzel and Toppings, New Jersey. Utanför.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”, “BONAPARTE”

Var kallad till ett möte, skulle vänta utanför tidigare nämnda bageri tills inkallad. Tidig förmiddag, kom tidigt och noterade ytterligare personer som tydligt stod och väntade på någon. Inte imponerad.

Beskrivning av personerna, nämner endast de som senare visade sig vara relevanta.

“SIREN” Nathalie Moore -kvinna i tjugoårsåldern.
Utmärkande drag: kjol och skinnjacka. Vältränad, ser om inte direkt farlig ut, så ändå kompetent.
Kort om personen: studerat på kristenkatolsk skola i Detroit. “Kan lagen” “Få ordning på mitt liv” “återfå vårdnaden”

“SYNTAX” Rick Jones -man, svårbestämd ålder men kanske runt 25?
Utmärkande drag: blå jeans, svart jacka, svart mössa. Tanig. Släpar på stor väska. Ser ut som en nerdtekniker.
Kort om personen: fåordig. Hemlighetsfull. Kan datorer.

“BONAPARTE” James Reichenbach -man 25-35 år. Irländare.
Utmärkande drag: klen kroppsbyggnad. Svart regnrock, tweedhallsduk.
Kort om personen: hävdar att han jagas av maffian, efter att ha haft ihop det med en maffiaboss dotter. hamnade på sjukhus efter spektakulär flykt genom ett fönster. “Konsult” “problemlösning” “pengatvätt”.
KOMMENTAR: varningsklockor hela vägen till fängelset.

Man, för stor hals, kort och tjock, öppnar bageriet. Leder oss in genom byggnaden, ner i en källare (använder särskild nyckel för att åka neråt), presenterar sig som “STRUMA” (Kevin Argard?). Visar upp lokalerna, stor
samlingslokal (upp till 50 pers får plats), kök, badrum, fyra sovrum. Var-sin väska på rummen. “STRUMA” berättar att vi tillhör TNI, som ska skydda mänskilgheten från det övernaturliga, och att vi har gradering D.
Han själv är tydligen C, och detta verkar vara viktigt (jämför grader inom polisen).

Nämner en person vid namn Abel, verkar högt uppsatt inom TNI, som vi tydli-gen ska rapportera till. Verkar göra en felsägning med namnet och försöker släta över det. Vi uppmanas att notera detaljer, det ska vara väldigt viktigt.

Atchison, Kansas, sökare (informationsletare?) har bekräftat att det har hänt, händer eller kommer att hända någonting där. I Kansas City finns en backup-grupp, “MURDERING CROWS”, ifall vi skulle behöva. Får flygbiljetter, 10:00 morgonen därpå, bil finns bokad på flygplatsen i Kansas City, där vi kommer landa. Olaglig utrustning, pistoler och hagelgevär däribland, finns i bilen.

Rapport 2010.ATCHISON.1.2
Skriven av: “PITBULL”.

Dag 2: Tidig morgon. Kall vårdag, regn och kyla.
Plats: Soft Pretzel and Toppings, New Jersey. Källaren.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”, “BONAPARTE”

Gårdagskvällen känns i efterhand förvirrande. Träffade en enögd gamling vid namn “BILL” i köket, han hällde i sig öl som om det vore vatten. Han drog några riktiga historier om övernaturliga händelser, varav jag väljer att återge en för känslan av vad det är för konstigt folk vi har att göra med.

“I mitten av 1980-talet fanns det en man i Portland, som höll sig evigt
ung genom att äta barns hjärtan. “Alla” var i Portland, för denna mannens skull. “Alla” ville åt hans hemlighet, hans “ritual” SOM “BILL” valde att kalla den. “Alla”, inklusive “DIRK ALLEN”. “BILL” blev vittne till hur
denna “DIRK ALLEN” slog en tegelsten rakt igenom mannens bröstkorg, satte en spritflaska, Jack Daniels, vid hans mun, och efter ett tag drog bort den och skruvade på korken. Mannen död. “BILL” sökte genom mannen, hittade hans “formel” som han än idag är ägare av.”

Händelserik morgon, som visar vad det är för individer som är medlemmar i den här utredande gruppen.

Incident 1, “BONAPARTE” protesterar högljutt mot att bli väckt för tidigt. Riktiga småbarnsfasoner.
Incident 2, återigen med “BONAPARTE” inblandat. Tydligen har han kommit in i duschrummet när “SIREN” står och gör sig i ordning där, varpå ett mindre bråk startas, där “SIREN” hotar “BONAPARTE” med en avbruten tandborste.
Bråket fortsätter till köket, där vi andra blir vittne till händelsen.

Taxi till flygplatsen, som ansvarig för denna operation har jag gruppens pengar. “SIREN” och “BONAPARTE” drar en historia om att vi är säljare som ska på resa, taxichaufför (arabisk bakgrund) intresserad och frågar om jobb för släkting. Resan, inklusive incheckning och flygresa fortlöper bra.

Landar i varmare väder i Kansas City.

Rapport 2010.ATCHISON.1.3
Skriven av: “PITBULL”

Dag 2: Eftermiddag. Varm vårdag.
Plats: Kansas City och I73 på väg till Atchison.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”, “BONAPARTE”

Bilen fanns mycket riktigt på flygplatsen, och papper på att den fick köras av “SYNTAX”. Utrustningen inkluderad, som utlovat. Chrysler Aspen, 2007 års modell.
“SIREN” somnade under resan. Vaknade till när vi stannade vid en mack, för att tanka och handla.

Notering: låt spelades - Flying Home med Ted Heath.

Händelser på macken: “BONAPARTE” går in för att handla, “SIREN” följer sedan med.
Ut ur macken kommer en tydligt nedgången man, häller ut en cola och gör en bong av flaskan. Sätter sig utanför affären. Ytterligare en man ansluter, gravt alkoholiserad. “SYNTAX” vinkar till männen, som kommer fram till oss och börjar prata. “BONAPARTE” och “SIREN” kommer ut, går fram till oss.
Lodisens namn är Eugene Larue, den andre mannen presenterar sig som “DIRK ALLEN, och jag är alkoholist”. Det är i det här läget som “BONAPARTE” tydligt tappar hela sitt förstånd och sitt omdöme, och berättar alltför
mycket om vårt uppdrag, uppdragsgivare och sig själv. Det hela resulterar mestadels i skratt från de två “hemlösa”, men även några uppmuntrande ord och generella tips. Vi lånar ut 100 dollar till dem, då en tjänst kan resultera i gentjänster och om man ska tro “BILLs” berättelse så är denna “DIRK ALLEN” ytterst farlig.

Tydligen är TNI en förkortning för The New Inquisition.

Eugene pratar om sig själv som “budbärare”, och att han måste tala sanning.

Dag 2: Sen Eftermiddag. Varm vårdag.
Plats: Atchison.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”, “BONAPARTE”

Vi tar in på Atchison Motel Inn, ett sjaskigt och ganska nedgånget motell i utkanten av stan.
I receptionen spelas Fly me to the moon med Fran Sinatra.
Ett tema i låtar kan utrönas, men två gånger kan vara ett sammanfattande.
Staden, 11000 invånare, är mest känd för Amelia Earhart, kvinnlig pilot, och spökerier. Vi får tips av receptionist:
Asiatisk buffé mitt emot,
Atchinson Steakhouse, som hon verkligen rekommenderar,
Gambinos Pizza,
Duck Inn,
samt Jackson Park, där Molly (svart slav, hängd?) hemsöker.
Earharts födelsehus är för övrigt ett museum.

Rapport 2010.ATCHISON.1.4
Skriven av: “PITBULL”.

Dag 2: Kväll. Ljummen vårkväll.
Plats: Atchison.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”, “BONAPARTE”

“SYNTAX” och “BONAPARTE” delar dubbelrum, vi öviga två har enkelrum.

Noterbar händelse: i går pistolshotades en kvinna, Joanna Haltemburg.

Vi äter middag på Atchison Steakhouse. The River av Bruce Springsteen spelas.

Under middagen pratar vi om händelser innan vi träffade varandra, och lär känna varandra något bättre.

Dag 2: Kväll. Ljummen vårkväll.
Plats: Atchison. Earharts födelseplats.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”, “BONAPARTE”

“SYNTAX” och “BONAPARTE” delar dubbelrum, vi öviga två har enkelrum.

Museet är fortfarande öppet när vi anländer, stänger 20:00. Ser ut att vara byggt på 1930-talet, och tydligen växte piloten upp här tillsammmans med sina morföräldrar. Det drivs av 99ers, en organisation för kvinnliga piloter.
Vi möts av “DOCENT HAZEL REED”, “chef” för stället. Går på runda, inget händer förens:
“BONAPARTE” uppger ett falskt namn, varpå docenten stirrar ut i rummet en lång stund, reagerar inte på tilltal, sedan rycker hon till och kör ut oss.
“SIREN” följde dock inte med ut, hon försvann iväg på toaletten, och hörde följande samtal:
“Det är något skumt med de tre, den jäveln ljög om sitt namn, vi stänger i morgon, kalla de andra till möte, något stort är på gång, något hände i förrgår”.
Efter detta går “SIREN” ut från toaletten, och blir även hon ut-körd.

Vi debatterar fortsatta handlingar, inbrott på museet kontra skuggande av personalen.

Författat av “PITBULL”

Bilaga- kart med markeringar. bilder på motell samt museum.

Rapport i PDF- med karta
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vilket jobb du lagt ner på det här! Duktigt och jättefint. Hoppas du får bonus exp! :gremlaugh:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Re: Unknown Armies - Rapporter - Rapport 2

Rapport 2010.ATCHISON.2.1
Skriven av: “PITBULL”.

Dag 2: Sen kväll. Ljummen vårkväll.
Plats: Atchison. Earharts födelseplats. Utanför.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”, “BONAPARTE”

Fortsättning från föregående rapport.
Vi spanar alltså på Earharts födelsehem, och bestämmer oss för att dela upp oss. Under tiden som “SYNTAX” och “PITBULL” avviker från platsen för att hämta bilen, står parkerad vid motellet, fortsätter “SIREN” och BONAPARTE” att spana på huset.
Vid motellet noterar jag en kvinna, ser sliten ut, vit, ser helt enkelt ut som en knarkare. Under tiden har två par anlänt till huset, bägge paren består av en man och en kvinna.
Återvänder till huset, parkerar bilen på baksidan. “SIREN” smyger fram till huset, tittar in i fönster på nervåningen, men upptäcker inget. Det är mörkt i källaren. “SIREN” drar slutsatsen att de är på vinden. “SIREN” tar sig in i källaren, och börjar undersöka.
Under tiden noterar vi hur en man klädd i huvtröja tar sig in i ett källarfönster, och börjar undersöka i källaren. “SIREN” rapporterar senare hur personen verkade söka efter något, utan att finna det. “SIREN” gömmer sig ett tag, för att sedan ta sig ut ur källaren.
Jag har då lämnat bilen, för att står redo vid huset ifall mannen skulle ta sig ut ur källaren, eller någonting gå snett. När “SIREN” åter kommer ut lämnar jag min plats, återvänder till bilen.
Under tiden har “BONAPARTE” gått fram till verandan på andra sidan huset, står med telefonen vid örat för att det ska se ut som att han ringer någon.
Han bultar på dörren, och efter ett tag kommer samlingen ner från vin-den och öppnar dörren. Under tiden lämnar den mystiska mannen källaren. “BONAPARTE” berättar att han har sett att det varit inbrott, och att han
ringt polisen som är på väg. “DOCENT HAZEL REED” skickar en man vid namn “TOBIAS” att undersöka källaren, han återkommer snart och berättar att någon slagit in en ruta. “REED” bjuder in “BONAPARTE” men han vägrar.
Under tiden står jag på den smala bakgatan och iaktar mannen ta sig ut från källaren, bilen med “SYNTAX” och “SIREN” har cirklat runt området för att plocka upp “BONAPARTE”. På bakgatan befinner jag innom kort ansikte mot an-sikte med en kvinne. Mannen som vi trodde visade sig vara kvinnan som hän-gde utanför motellet. Hon försvinner efter en kortare ordväxling. “SIREN”
följer efter.

Se befigat blad med sms-konverastion mellan gruppmedlemmarna.

Rapport 2010.ATCHISON.2.2
Skriven av: “PITBULL”.

Dag 2: Sen kväll. Ljummen vårkväll.
Plats: Atchison. I bilen. Jackson Park.

Närvarande: “PITBULL”, “SYNTAX”, “BONAPARTE”

Vi bestämmer oss för att undersöka legenderna om en vålnad, eller ett spöke, i Jackson Park. Detta skulle, för mig, visa sig vara ett misstag.
Vi letade upp det största trädet i parken, en gammal ek, och började under-söka runt omkring det. Efter ett tag svartnar det för mig, “PITBULL”, och det jag här nedan återger är saker jag fått återberättat senare.
Helt plötsligt förändrades “PITBULLs” röst, blev mer guttural och sträv.
Han bad om cigg, sprit, osaltat kött samt brudar. “BONAPARTE” börjar samtala med saken som har besatt “PITBULL”. Han berättar att han blivit hängd här, har flytt ur helvetet. “BONAPARTE” hämtar under tiden
hagelgeväret från bilen, och riktar det mot “PITBULL”, varpå han hotar att skjuta honom ifall saken inte lämnar hans kropp. “BONAPARTEE” siktar med hagelvgeväret mot “PITBULLs” fot.

Dag 2: Efter midnatt. Sval vårnatt.
Plats: Atchison. Jackson Park.

Närvarande: “PITBULL”, “SYNTAX”, “BONAPARTE”, “SIREN”

Jag har haft stora svårigheter att få rätsida på händelserna efter detta, då de olika inblandades berättelser går isär på ett flertal punkter. Detta
verkar dock vara huvuddragen, även om främst “BONAPARTE” hävdar annorlunda:
- Spöket kräver en kvinna för att lämna “PITBULL”
- “BONAPARTE” skickar “SYNTAX” för att hämta en kvinna, nämligen “SIREN”
- “SYNTAX” lämnar i bilen, hämtar “SIREN” utan direkt förklaring
- “BONAPARTE” hävdar att han sa till “SYNTAX” att förklara situationen för “SIREN”
- “SIREN” befinner sig på ett café, se bilaga, där “SYNTAX” plockar upp henne
- När de återkommer tvingar “BONAPARTE” “SIREN” närmare spöket, genom att sikta på henne med hagelgeväret. Spöket befinner sig fortfarande i “PITBULLs” kropp
- När “SIREN” närmar sig spöket försker detta, genom “PITBULL” våldta henne. Hon undkommer genom sparkar och slag
- Spöket tröttnar och lämnar “PITBULLs” kropp
- “PITBULL” vaknar, utan minne
- Gruppen återvänder till motellet

Rapport 2010.ATCHISON.2.3
Skriven av: “PITBULL”

Dag 3: Förmiddag. Varm vårdag.
Plats: Atchison.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”, “BONAPARTE”

Gruppen samlas på ett fik för att äta frukost. Vi samtalar om händelserna som hände föregående natt. “SIREN” nämner att hon vet om att “BONAPARTE” är pedofil, något som både “SYNTAX” och “PITBULL” hört ryktas om, även om vi inte kommer ihåg varifrån. Ur högtalarna strömmar “Fly away” med Lenny
Kravitz.

Bråket urartar, och vi lämnar stället. Utanför forstätter “BONAPARTE” pro-vocera, och använder synnerligen nedsättande ord om “PITBULL”, som svarar
med två hårda slag. “BONAPARTE” sjunker ned på trotoaren, och där lämnar resten av gruppen honom. Sheriffen, LaReed?, åker förbi, erbjuder “BONAPARTE” lift.

Resten av dagen ägnas åt diverse sökning av information. Genom sitt använ-dande av datorn lyckas “SYNTAX” hitta följande information:
- Hazel Reed verkar ha förfalskade utbildningar, inriktning Struktur
och metahistoria. Hon har varit i Atchison i 4 år.
- Hazel Reed är ledare för en studiecirkel, som är varannan fredag 18:00 på colleget. Medlemmar i cirekln är “JANE SMITH”, “TOBIAS FINKLE”, “SUSANNAH RITA” samt “ROBIN HOLGROWE”. Under denna cirkel är museet stängt.
- “BONAPARTE” är involverad med, eller bråkar med, UVF.

“SYNTAX” och “SIREN” undersöker flygplatsen, utan resultat.

“BONAPARTE” och “PITBULL” undersöker Joanna Haltemburg, offer för pistolhot för 3 dagar sedan. Vi utger oss för att vara reportrar och hon ger oss föl-jande fakta:
- Hon var i lekplatsen för 3 dagar sedan, när en vit man i kostym gick runt där, gick fram till henne och lizzie, hennes dotter. Mannen drog en pistol, kromad sådan, och siktade på henne, och viftade med den. Mannen tittade intresserat på henne, undrade vad hon gjorde, men hon fick intrycket att han inte ville henne något illa. Sedan gick han.

Rapport 2010.ATCHISON.2.4
Skriven av: “PITBULL”.

Bilaga 1- “SIRENs” händelser på fiket, med Angela Osbourne.
Angela Osbourne går alltså från att göra inbrott i Earharts fördelsehem, till att sätta sig med en bok på ett café. Hon blir något frövånad när “SI-REN” sätter sig brevid, men de börjar prata. Hon kallar sig en fri kvin-na, uttrycker lätt hat mot män som “PITBULL”, som helt tydligt inte gjorde något vidare intryck på henne. Vidare förklarar hon att hon var i museet
för att leta efter saker, men att hon inte lyckades. Samtalet leder ingen vart, och “SYNTAX” hämtar sedan “SIREN”.

Bilaga 2 - SMSmeddelanden under inbrottet.
“BONAPARTE”: Jag skickar in Siren genom takluckan.
“PITBULL”: ok. var försiktiga.
“BONAPARTE”: Siren lyder inte dina order Pitbull
“PITBULL”:fan. hon kanske har specialkunskap, väljer annat ställe?
“BONAPARTE”: Hon verkar spioner genom fönstren. Vi ser hur det går.
SIREN: tomt på nerevåningen
“PITBULL”:ok. kan du ta dig in?
“BONAPARTE”: Jag har tappat visuell kontakt. Hur går det?
“BONAPARTE”: Var snäll att svara. Siren
“SIREN”: Jag tror de är på vinden
“BONAPARTE” Varför i helvetet krossade du en ruta? Vad fan händer? Varför
svarar du först nu?!
“BONAPARTE”: Nu när du väll är där leta igenom huset medan de är upptagna.
Håll dig BORTA från vinden!
“SYNTAX”: Stanna i källaren!
“SYNTAX”: det kommer nån!
“SIREN”: Det är nån i källarn
“SIREN”: !!!!!
“PITBULL”:försök ta dig ut
“PITBULL”:om du kan, annas göm dig
“SYNTAX”: Pittbull är på väg
“SYNTAX”: han stannar utanför förnstret
“SIREN”: Han gick upp en våning
“BONAPARTE”:Bra get the fuck out!
“PITBULL”:ok, ta dig ut
“BONAPARTE”:Är du ute?!
“BONAPARTE”:Why does nobody in this chicken shit outfit fucking answer me?!!!
“SYNTAX”: hon är ute
“BONAPARTE”:Bra.Kör runt bilen och täck mig.
“SYNTAX”: jag kommer

Bilaga: Rapport 2
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Re: Unknown Armies - Rapport 3

Rapport 2010.ATCHISON.3.1
Skriven av: “PITBULL”.

Dag 3: Förmiddag. Ljummen vårdag.
Plats: Steakhouse, Atchison.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”.

Vi äter en kombinerad lunch och frukost brunch på steakhouset vi besökt innan. “BONAPARTE” är magsjuk, och ligger kvar på motellrummet, måltiden passerar därmed utan problem.
Vi planerar inför kvällen, spana under mötet som tydligen hålls varannan fredag, 18:00. “SYNTAX” åker tillbaka till motellet, för att hämta bil och
utrustning.
Väl utanför Earharts föedelseplats sitter “SYNTAX” i bilen på baksidan, “SIREN” och “PITBULL” spanar från framsidan.
“SIREN” promenerar ibland, och under en av promenaderna möter hon en av mötesdeltagarna, Tobias, som bär på vad som verkar vara en skabbig får-skinnsfäll. Närmare 18 så har alla kommit, och vi uppskattar antalet
personer till 6.
“SIREN” tar sig nu in i huset, och börjar utforska. Inget av intresse hit-tas, förens hon lyssnar utanför dörren vid vinden, och då hör röster inni-från. Tydligen har de blivit av med en bok, en viktig sådan, och vad de än håller på med nu kommer att visa dem var boken finns.
Efter ett bra tag kommer hela samligen ut, ledda av Haxel Reed. Hon har ettpaket, inslaget i någon form av pergament, som hon med hjälp av ett snöre svingar över sitt huvud, samtidigt som hon uttalar orden “eccom tur-bo” eller någonting liknande, och sedan kastar iväg hela paketet.
Denna manöver utförs gång på gång, och verkar leda dem iväg från huset, bort västerut över staden, för att stanna vid CVS/Pharmacy mitt emot vårat eget motell. Tre av dem stannar där, de andra tre går mot motellet.
Under tiden har “SYNTAX” tagit bilen, och på så sätt skuggat dem. “SIREN” och “PITBULL” har skuggat dem till fots. Nu följer “SIREN” efter, samtidigt som “SYNTAX” kör till motellets parkering och ställer bilen där, kort efter att de tre har försvunnit in i ett rum.
“SIREN” följer efter dem in på rum 13, Angela Osbournes rum, och vad som därefter händer är lite oklart. Jag punktar upp det vi vet:
- Det blir en strid, Angela använder sig av en kniv
- Angela skär Robin
- Hazel tittar i en spegel, “och blir diffus”, detta bevittnas främst av “SYNTAX” som backar ut ur rummet
- “SIREN” avfyrar tre skott, varav ett träffar Hazel Reed

Rapport 2010.ATCHISON.3.2
Skriven av: “PITBULL”.

Dag 3: Natt. Ljummen vårnatt.
Plats: Motellet, Atchison.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”.

Striden går snabbt, och resulterar i att Angela flyr ut genom ett fönster, genom skogen västerut. “SYNTAX” följer efter, och ser sedan hur hon hoppar över motorvägen, i ett enda stort skutt.
Samtidigt i motellrummet, ringer “SIREN” efter ambulans och polis, tar de saker hon anser intressanta, och lämnar rummet, rör sig mot staden.
Gruppen på andra sidan gatan hör ljudet av sirener, och lämnar. “PITBULL” följer efter, de går tillsammans in mot stan, till McDonalds, för att där skiljas. “PITBULL” rör sig tillbaka till motellet, där jag träffar en vice
sheriff, Thomas, som jag samtalar lite lätt med. Under tiden Thomas förhör “BONAPARTE”, som under allt detta varit magsjuk i rummet intill, plockar jag upp de tomhylsor “SIREN” lämnat efter sig. Jag ringer “SYNTAX”, han kommer, vi lastar in all vår utrustning samt den sjuke och ynklige irländaren, och åker in mot staden.
Vi har bestämt oss för att undersöka vad de sysslade med på vinden, och plockar med oss “SIREN” till museet.

Dag 4: Natt. Ljummen vårnatt.
Plats: Earharts födelseplats, Atchison.

Närvarande: “PITBULL”, “SIREN”, “SYNTAX”.

Vi tar oss in i huset, avancerar snabbt upp till vinden, där vi öppnar upp dörren och ser att Angela Osbourne står och rotar i en kista. Hon försöker anfalla, “PITBULL” skjuter tre skott för att skrämma bort henne, och det slutar, återigen, med att hon hoppar ut genom ett fönster. Hon har dess-värre en bok med sig, och “SYNTAX” sätter fart efter henne. Efter ett tag
får han tag på boken, och under tiden har rummet på vinden tömts på allt viktigt, varpå vi kontaktar “STRUMA” som ger oss order att ta oss till
Chicago.

Sakerna från vinden: 4 sorters bläck, 1 bok, saker från Earharts barndom. Urklipp som satt på väggarna.

SLUT PÅ ATCHISON, och rapporterna därifrån.

Förslag på förbättringar till utrustningslistan:
- Flashbangs, för ökad chans för icke-dödlig utgång av strider
- Digitalkamera, för bättre rapporter i framtiden, och större möjligheter för “SYNTAX” att söka efter personer på internet

Rapport 3
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Tack! Själv är jag mindre nöjd med denna sista, men jag har mest svettats de senaste dagarna, så hjärnan har nog försvunnit med det :gremsmile:
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Re: Unknown Armies - Rapport 3

Börnmo said:
“BONAPARTE” är magsjuk, och ligger kvar på motellrummet, måltiden passerar därmed utan problem.
:gremlaugh:

Übereil
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Re: Unknown Armies - Rapport 3

Übereil said:
Börnmo said:
“BONAPARTE” är magsjuk, och ligger kvar på motellrummet, måltiden passerar därmed utan problem.
:gremlaugh:

Übereil
Bara för det kommer din död bli 25% extra smärtsam :gremwink:
 
Top