Nekromanti Ulfgeir var namnet

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Hej, heter egentligen Magnus, men lyssnar även till smeknamnet Gizmo (vilket jag haft sedan gymnasiet, dvs typ 1988 och skall inte förväxlas med forumiten Gizmo), samt till namnet Ulfgeir (namnet på min persona i medeltidsföreningen Nylöse)

Har spelat rollspel sedan urminnes tider. Mitt första spelkonvent var Borås Spelkonvent III. Jag brukar även besöka Gothcon och Lincon varje år. Blir mest brädspel på konvent nu för min del. Favoriter där är Carcassonne, Ticket to Ride, Puerto Rico, samt Go som jag brukar lära folk spela på BSK.

Favoritrollpel är nog Call of Cthulhu, Dresden Files, Star Wars Saga edition och Mutants & Masterminds 2nd edition.

Jag har författardrömmar (vem har inte det). Tyvärr är jag väl inte så aktiv just nu med mitt skrivande.

Har varit korrläsare på ett antal projekt som andra forumiter haft här (de flesta har kommit i tryck, och jag ser alltid till att skaffa mig ett ex av produkten ifråga. Alltid kul att ha "bragging-rights" att jag var med och hjälpte till att få detta till en bättre produkt, även om man inte alltid får med sitt namn i tryck *host*Magneter & Mirakel*host*) samt även några av Dan Hörnings fantasyböcker, och ställer gärna upp på fler sådana projekt. Händer att jag ritar lite ibland med.

Andra intressen är kampsport (15+ års erfarenhet av olika stilar) men tränar inget nu om man nu inte räknar Historisk fäktning med långsvärd och enhandssvärd och bucklare som detta. Skjuter engelsk långbåge (en klen liten sak på "bara" 52 lbs... =^_^= Krigsbågarna började på 90 och man vet ju från fynd från skeppet Mary Rose att de gick till minst 150-160.)

Har jobbat som Localizer för Microsoft (översätta och lokalanpassa Office 97 till svenska), utvecklare av CRM-system (B2C),samt nu som IT-utvecklare för en mindre kommun (Nätverkstekniker, har hand om merparten av alla verksamhetssystem och är lagbas för de andra teknikerna så att dagliga verksamheten funkar).

edit: Korrigerade ett namn...

/Ulfgeir
 
Top