Nekromanti [TV-Film] Sommarens Tolv Månader

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Några här som sett Sommarens Tolv Månader? Jag råkade se den av en händelse när den gick på TV i början på 90-talet, och älskade den. En av mina favoritskräckisar of all time.

Allt sedan dess har jag försökt få tag i den. Tyvärr har den aldrig släppts som köpfilm, och trots idogt mailande till SVT så får man bara svaret att repris eller annan utgivning av filmen "inte är aktuell". Ingen som råkar känna någon som har den inspelad på VHS-band eller nå't?

Edit: ...och precis när jag skrivit detta hittar jag den på Youtube!


https://www.youtube.com/watch?v=uFxI1IlG6zk
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Skön rulle onekligen! Den finns att hitta på några av internets mörkaste hörn, har jag hört ryktas, men youtube är såklart mkt enklare. Sen har det nog aldrig funnits bättre källa än TV, så det är nog inte så stor skillnad i kvalisort.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
roboman;n168004 said:
Andra svenska serier som jag vill se:
- Zonen (1996, 6 delar)
- Svenska Slut (2002, 6 delar)
- Mannen under trappan (2009, 4 delar)
Kolla på oppetarkiv.se. Zonen kanske finns kvar. Om inte annat kan du skicka in önskemål via mail eller genom att kontakta dem på deras facebook-sida.

Svenska Slut är kul. Udda men kul. Mannen under trappan finns eller fanns på dvd. Den lär inte dyka upp i Öppet arkiv eftersom de bara har rätt att lägga upp program som producerats för Svt senast 2005.
 
Top