Trudvang Adventures 5E

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Känns som en vinstlott för Riotminds med tanke dels på att de själva haft problem att producera ett stabilt regelsystem, dels på 5E:s popularitet.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,182
Location
Borås, Sverige
luddwig;n348801 said:
Känns som en vinstlott för Riotminds med tanke dels på att de själva haft problem att producera ett stabilt regelsystem, dels på 5E:s popularitet.
Får väl hoppas då även att WotC ser till att det blir ordentligt korrläst. ;)
Men det är väl bara att säga grattis till dem för den dealen.
 

Janke

Lagen
Joined
6 Feb 2015
Messages
35
Location
Skåne
Hur mycket har WotC med projektet att göra egentligen? Det står inte något om D&D någonstans, bara 5E vilket väl oftast betyder att det inte är en produkt WotC har att göra med?

Men roligt ändå såklart, kan nog bli stort!
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,182
Location
Borås, Sverige
Janke;n348803 said:
Hur mycket har WotC med projektet att göra egentligen? Det står inte något om D&D någonstans, bara 5E vilket väl oftast betyder att det inte är en produkt WotC har att göra med?
Sant.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Jag tycker att detta är svincoolt och helt rätt beslut av Riot. En bra positionerad produkt inom 5E-sfären.
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Helt rätt av Riotminds. Cool setting och fantastisk artwork som nu når ut till en bredare publik. Hoppas kickstartern går bra.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Som många andra tänkte jag "Gött, äntligen ett ok system till en fantastisk spelvärld" när jag såg detta. Dock är det ju inga större svårigheter att spela i Trudvang med ett annat system av helt eget val.
Men jag kan nog ändå se mig själv backa detta då jag saknar att kliva in i Trudvangs värld då jag inte längre har tillgång till böckerna.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Så folk räknar med att det här faktiskt kommer vara kompatibelt med DnD5e?

Att RM kommer hålla sig från att "tweak och förbättra" lite gran?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Blir det ännu en snösaga-kampanj eller kommer det något nytt material förutom någon annans regelverk?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Jag gissar vilt på att det blir konverteringsregler så att den befintliga utgåvan av Snowsaga går att spela med 5E.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
luddwig;n348855 said:
Jag gissar vilt på att det blir konverteringsregler så att den befintliga utgåvan av Snowsaga går att spela med 5E.
Ja, de har en rätt stor källa att ösa ur om de konverterar gammalt DoD- och TC-material. De har sagt att de ska fortsätta utveckla TC parallellt men jag skulle gissa på att de har stats för båda Trudvangvarianterna när de gör nytt material.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,211
Någon som sett något mer av detta och som kan ge ett omdöme? Följer inte 5E-scenen alls men alltid nyfiken på svenska förlags försök (Symbaroum håller väl på med något liknande men tror inget är släppt där).
 
Last edited:
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Någon som sett något mer av detta och som kan ge ett omdöme? Följer inte 5E-scenen alls men alltid nyfikne på svenska förlags försök (Symbaroum håller väl på med något liknande men tror inget är släppt där).
Jag backade detta då jag hoppades spela det med ett gäng 5E fanatiker.
De kommer kontinuerligt uppdateringar och annat, men jag kollar sällan igenom dem.
De släppte någon PDF med klasserna om jag inte är ute och cyklar.
Hur som helst så tycker jag att det ser lovande ut.

Det lär dock dröja tills våren som tidigast innan böckerna når ut till oss som backade kickstartern.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
(Symbaroum håller väl på med något liknande men tror inget är släppt där).
Strax innan jul släpptes en ny version av PDF:en där även Blight Night konverterats till 5E OGL och där exempelrollpersonerna kan gå upp till level 2. Sedan tidigare är The Promised Land konverterad.

Tillägg: Länk
 
Top