[Troubleshooters] När kommer det fler äventyr? Ghost Knight & Great Champagne Galop på gång?

Badmojo

Old’s cool
När kommer det fler äventyr till underbara Troubleshooters? Är de lovande Ghost Knight & Great Champagne Galop på gång?

Badmojo

Old’s cool
Ja, de är på gång. Planen är att de ska vara klara nog för en crowdfunder under vintern och släpp till sommaren.
Vill se ett egyptiskt/pyramidscenario med Blake & Mortimer-feeling någon gång i närtid också! Museer, stölder, komplotter, mumier, arkeologiska utgrävningar, mystiska förbannelser. Samt ett om Atlantis hemligheter, med mer undervattensmysterier som en fortsättning på The U-boat Mystery.
Båda är ju klassiska franko-belgiska seriemiljöer. Och de går ju att göra som en kampanj (och fristående!).

Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Till kommande Kickstartern: förstår om man vill hålla ned på stretchgoals med lull-lull som t-shirts, pass, travel sets mm denna gång, men spelkort med vanliga conditions (Wounded, Mortal Peril, Out Cold + regeleffekterna i flera spelarex) vore användbart i spel + att kort för Weird- o Octotech från scenarios mm samt ev skurkstatkort till en hel Deck of Things 2.
Tärningar: Octopuslila tärningar (för Directorn...) vore på sin plats också.

Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Jag tolkar avsaknaden av utropstecken här som att din exaltering har sjunkit lite? Det har i alla fall min gjort. Jag vill ha mer!
Njae, giller verkligen spelet (och dess otroliga spelvärldsmöjligheter) så peppen finns där hela tiden. Misstänker att målgruppen kanske är för "gammal" dock (60-80-talseriefantaster), och att det är någon ekonomisk kalkyl som strular, men hoppas något nytt kommer snart!

Badmojo

Old’s cool
Nyheter! Snott från FB igår:

Krister Sundelin
Top contributor

I'm afraid I don't have a timeline at the moment, but at least I can give you a status report:
The Great Champagne Gallop is written. I have a few tweaks from playtesters to insert before I send it off to the editor. All maps are done, and illustrations are coming in.
The Ghost Knight still requires a better map of the catacombs before writing can be finished, and I need to finish the map of the town Strigova so that I can finish the description of the town. But it's just those bits left. All illustrations are in. After that, I can send it to the editor.
After both adventures are edited and all illustrations are in, they will go to layout, and then there will be a crowdfunder campaign. I want them layouted and done before the crowdfunder so that they can be sent to the printers (and the PDF to the funders) the moment the crowdfunder is finished. I had hoped that I would be at that stage this summer, but this year has been ridiculously busy for me. I really need to clone myself.
What's after that? Well, I did jot down some notes on a structure for another adventure, Carnevale set in Nice, Rome and Venice, and I could also translate Gustaf Gadd's adventure The Flying City, which was played at GothCon, the annual convention here in Gothenburg. But I won't do serious work on those until the Champagne Gallop and Ghost Knight are done.

Badmojo

Old’s cool
Tillägg: The Great Champagne Gallop är nu färdigillustrerad! Rebecka Helmersson har illustrerat alla inlagebilderna och hon har precis fått bildmanus till Carnevale.
Ah, kommer inte Ronja Melin att illustrera inlagan, bara omslag? Eller delar man på bördan?

Badmojo

Old’s cool
Hejsan!

Jag heter Elinore och jag illustrerade inlagebilder till Ghost Knight förra året, vilket var ett fantastiskt roligt uppdrag. Är taggad på att se det i tryck. Här är en liten sneak peek :)
Supersnyggt!